Recenzia: Plastic Symphony – Cineuropa

Bartosz Belenia V.I Plastická symfónia

Helma je rodákom z Bratislavy Juraj Lihotsky (Slepé lásky [+see also:
]
A zázrak [+see also:
film review
]
) Jeden z režisérov súťažiacich o tohtoročnú Veľkú cenu v Filmový festival Tallinn Black Nights. jeho nové úsilie, Plastická symfóniaktorá mala svetovú premiéru na Estónskom zhromaždení, je psychologická dráma s hereckým súborom pod vedením vychádzajúcej poľskej hviezdy Bartosz Belenia (Corpus Christi [+see also:
film review
interview: Bartosz Bielenia
interview: Jan Komasa
]
), tu namiesto talentovaného mladého hudobníka Mattoša Vrbu, ktorý sa stará o svojho brata Davida (Voetic Zdražel), postihnutý zakrpatením.

(Článok pokračuje nižšie – komerčné informácie)

Čoskoro zistíme, že po odchode z Berlínskej filharmónie, aby pomohol svojej umierajúcej matke, sa Matisse vyžije hraním so svojím bratom turistom, ktorí sa túlajú ulicami Viedne. Jedného dňa na pohrebe stretne svojho bývalého spolužiaka, vynikajúceho huslistu Alberta (Sabine Tambria), čo mu dáva možnosť hrať na koncertoch vo vysokej spoločnosti a na iných lukratívnych večierkoch, čo mu rýchlo prináša slávu a bohatstvo.

Technická kvalita tohto filmu je dokonalá s jeho elegantnou kamerou Timotej Krýzkaa precízne vycibrené strihové práce Radoslav Dubrovský A okamžitý výsledok, láskavosť Alice Březina. To, čo však tomuto filmu naozaj chýba, je duša, teplo a predovšetkým hmatateľný pud prinútiť diváka sledovať Matosove vzostupy a pády scénu po scéne.

Spočiatku sa zdá, že obaja bratia sú zadobre, ale keď sa Matos presťahuje do Viedne, aby prijal Albertovu ponuku, postupne sa trochu odcudzili. Medzitým chce Matusch zahrať a ukázať svetu „Plastovú symfóniu“, ale Albert neberie svoje skladateľské ambície vážne. Je chvályhodné, že poznámky k produkcii nám hovoria, že Pelina sa naučil hrať na violončelo (ďalší nástroj, na ktorý jeho postava hrá) od nuly, aby sa mohol pustiť do roly. Intímnejšie motívy a myšlienky hlavného hrdinu nám však zostávajú úplne nejasné, a to kvôli plochým hereckým výkonom a scenáru, ktorý nedokáže ísť do hĺbky a neponúka žiadny dôveryhodný vývoj postavy. Vidno to najmä v poslednej tretine obrazu, kde dochádza k náhlemu a rozhodujúcemu zvratu. Povedie to však len k niekoľkým predvídateľným dôsledkom; Eskalácia niektorého zo spomínaných konfliktov nepomôže a v žiadnom prípade divákov neprekvapí. Svojím spôsobom je to všetko veľmi tiché, elegantne strohé a vizuálne ohromujúce, no v konečnom dôsledku to pôsobí skôr ako štúdia postáv a totálne nedokončená štúdia. Okrem toho sa príbeh končí unáhleným koncom, ktorý akoby existoval len preto, aby sa potvrdilo, že sa v Matosovom živote niečo zmenilo a aby sa vytvorila ilúzia správneho rozprávačského oblúka. Nakoniec, sporadická prítomnosť dievčaťa, ktoré sa náhodne spriatelí s dvoma bratmi (Judit Prados) nestačí na roztopenie srdca tohto „chladného“ filmu.

READ  Nová slovenská vláda skladá prísahu za ukončenie ruskej vakcínovej krízy

Plastická symfónia Vyrába ho slovenská firma artémiesro, Česká republika vyváženie čiernejPoľsko Haren filmy A Slovenská televízia. kaleidoskop Je zodpovedný za celosvetový predaj obrazu.