Nové vesmírne misie na Mesiac, Jupiter a kovový svet budú spustené v roku 2023

Prihláste sa na odber vedeckého bulletinu CNN Wonder Theory. Preskúmajte vesmír so správami o úžasných objavoch, vedeckých pokrokoch a ďalších.

CNN

Tento rok sľubuje, že bude mimo tohto sveta, pokiaľ ide o vesmírne misie, štarty a ďalšie kroky v kozmickom prieskume.

V roku 2023 sa NASA vydá na cestu do kovového sveta, kozmické lode pristanú na Zemi bezprecedentné vzorky asteroidov, historická lunárna misia dostane svoju posádku a bude možné vypustiť mnoho nových komerčných rakiet.

tam Je sa na čo tešiťTvrdí to administrátor NASA Bill Nelson.

Ďalšie úžasné nálezy z Webbov teleskopA klimatické misie Povie nám viac o tom, ako sa naša Zem mení, veda pokračuje na Medzinárodnej vesmírnej stanici a prelomový vývoj v oblasti letectva a kozmonautiky. X-59 A X-57 Experimentálne lietadlá a výber prvých astronautov, ktorí sa vydajú na Mesiac po viac ako 50 rokoch a viac.

Medzitým, Európska vesmírna agentúra Spustíte misiu na Jupiter a jeho mesiace, pošlete satelit na vytvorenie 3D mapy vesmíru a začnete trénovať najnovšiu triedu astronautov, Čo zahŕňa aj astronauta s telesným postihnutím.

Interaktívne: Najlepšie vesmírne fotografie roku 2022

Tu sú niektoré z vesmírnych titulov, ktoré môžete tento rok očakávať.

minulý rok , Otváracia úloha Program Artemis agentúry NASA sa spustil úspešným skúšobným letom, ktorý vyslal kozmickú loď bez posádky na historickú cestu okolo Mesiaca. A hoci sa očakáva, že prvý let s posádkou programu, misia Artemis II, odštartuje až na jar 2024, verejnosť sa už čoskoro môže dozvedieť mená šťastných astronautov, ktorí budú na palube.

Vesmírna agentúra už zúžila svoju astronautskú posádku na doménu 18 študentov Nárok na označenie Artemis Crew. A minulý mesiac predstavitelia NASA povedali, že ohlásia posádku Artemis 2 začiatkom roku 2023 – takže správy môžu prísť každým dňom.

Očakáva sa, že misia Artemis II vyšle štyroch ľudí na cestu okolo Mesiaca a späť na Zem.

Ďalšia misia, Artemis III, bude mať za cieľ pristáť astronautov na Mesiaci po prvý raz od programu Apollo v 20. storočí.

Hoci sa tento rok možno neuskutočnia žiadne lety Artemis s ľudskou posádkou, NASA má v pláne umiestniť robotické pristávacie moduly na Mesiac ako súčasť svojho úsilia pokračovať v štúdiu mesačného terénu a radiačného prostredia a hľadať zdroje, ktoré by mohli byť . Ťažené z Mesiaca a používané na hlbší prieskum vesmíru.

READ  NASA zdieľa doteraz najväčší obrázok galaxie Andromeda, internet ju opisuje ako „absolútne krásnu“

Program sa nazýva Commercial Lunar Payload Services alebo CLPS a spolieha sa na partnerstvá s viac ako tuctom spoločností, ktoré pracujú špeciálne na vývoji svojich vlastných pristávacích modulov na Mesiaci.

Prvý pristávací modul, ktorý by lietal v rámci programu, by mohol byť vyrobený spoločnosťou Astrobotic so sídlom v Pensylvánii, ktorá by mala použiť pristávací modul Peregrine na Mesiaci. 11 nástrojov vedy a bádania na mesačnom povrchu v prvých mesiacoch roku 2023. Pristane v Lacus Mortis, väčšom kráteri na blízkej strane Mesiaca.

Podľa odhadov by sa v roku 2023 mohli spustiť až tri ďalšie misie CLPS Webová stránka NASA.

Veľmi očakávaná misia Icy Moons Jupiter Explorer známa ako šťavaJeho vydanie je naplánované na 5. až 25. apríla.

Misia ESA, ktorá odštartovala z európskeho kozmodrómu vo Francúzskej Guyane, strávi tri roky hĺbkovým skúmaním Jupitera a troch jeho ľadových mesiacov – Ganymede, Callisto a Europa.

Predpokladá sa, že všetky tri mesiace majú pod ľadom pokrytým kôrou oceány a vedci chcú preskúmať, či je oceán Ganymede obývateľný.

Po dosiahnutí Jupitera v júli 2031 kozmická loď a skupina 10 prístrojov urobia 35 preletov okolo plynného obra a jeho mesiacov. Niektoré z cieľov misie zahŕňajú skúmanie, či existuje život v systéme Jupiter, ako plynný gigant vytvoril svoje mesiace a ako sa vytvoril Jupiter.

Boeing už desaťročie pracuje na vývoji kozmickej lode schopnej prepravovať astronautov na Medzinárodnú vesmírnu stanicu a z nej a očakáva sa, že v roku 2023 byť všeobecný Že tento nový vesmírny taxík je konečne pripravený ísť.

Po rokoch odkladov a zastavenia vývoja vesmírna loď s názvom Starliner dokončila program Testovacia misia bez posádky na Medzinárodnú vesmírnu stanicu vlani v máji. Považujte to za úspech. Predstavitelia NASA si dali pozor apríla 2023 Na prvý štart posádky.

Kozmická loď Boeing CST-100 Starliner odštartuje na skúšobný let bez posádky 19. mája 2022.

Očakáva sa, že Starliner doplní plány NASA odovzdať úlohu prepravy astronautov na Medzinárodnú vesmírnu stanicu súkromnému sektoru. Kapsula Crew Dragon od SpaceX už túto misiu zvláda a spoločnosť má v úmysle spustiť svoju siedmu rutinnú astronautskú misiu budúci mesiac. Keď Starliner vstúpi do prevádzky, očakáva sa, že SpaceX a Boeing si rozdelia povinnosti v nádeji, že udržia čo najviac zamestnancov na Medzinárodnej vesmírnej stanici, kým NASA v nasledujúcom desaťročí starnúcu vesmírnu stanicu odstaví.

READ  Pozrite si miesto pristátia Artemis 3 na južnom póle Mesiaca na nových snímkach NASA

Očakáva sa, že niektoré nové komerčné raketové spoločnosti, ktoré pokračujú v jednom z najvýznamnejších trendov kozmických letov v roku 2020, vypustia úplne nové nosné rakety, ktoré sú úplne v súkromnom vlastníctve a prevádzke.

Očakáva sa, že SpaceX sa pokúsi o prvý orbitálny štart svojej obrej kozmickej lode. Spoločnosť chce jedného dňa použiť vozidlo na umiestnenie prvých ľudí na Mars a NASA tiež dúfa, že sa bude spoliehať na vozidlo vo svojom programe Artemis.

Prvá orbitálna kozmická loď SpaceX SN20 je videná neďaleko dediny Boca Chica v južnom Texase 10. februára 2022.

Pripravujú sa aj dve ďalšie silné komerčné rakety: Vulcan Centaur, ktorý vyvinula United Launch Alliance, a New Glenn, produkt vesmírnej spoločnosti Blue Origin miliardára Jeffa Bezosa. V súčasnosti sa očakáva štart rakety Vulcan Začiatok roku 2023, zatiaľ čo Newglin môže začať svoju cestu niekedy potom. (Všimnite si však, že nové rakety sú notoricky známe pre prešľapy v pláne.)

Vstúpiť môže aj mnoho nových menších rakiet, špeciálne navrhnutých na prepravu ľahkých satelitov na obežnú dráhu Zeme. Dva startupy so sídlom v USA – Relativity a ABL Space Systems – by mohli začať rok so svojimi prvými štartmi, ktoré sa očakávajú na Floride a na Aljaške.

Plť skál a pôdy z blízkozemského asteroidu Bennu tento rok konečne dosiahne svoj cieľ, keď ho kozmická loď NASA OSIRIS-REx vráti späť na Zem.

Kozmická loď, prvá misia NASA na návrat vzorky asteroidu, sa zapísala do histórie, keď bola Úspešne zozbieraná vzorka od Bennu v októbri 2020.

Osiris Rex K Zemi sa priblíži 24. septembra A zhodením vzorky, ktorá obsahovala 2,1 unce materiálu z povrchu Benno, na testovaciu a tréningovú strelnicu v Utahu. Ak je kozmická loď stále zdravá, vydá sa na novú expedíciu za účelom štúdia iných asteroidov.

Vzorky odhalia informácie o vzniku a histórii našej slnečnej sústavy, ako aj o asteroidoch, ktoré môžu byť na poslednom kolíznom kurze so Zemou.

READ  Objavené fosílie stegosaura majú „zvláštnu zmes vlastností“

Po nečakaných prieťahochprvá kozmická loď NASA určená na štúdium kovového asteroidu je naplánovaná na štart v októbri.

Misia Psyche sa vydá na štvorročnú cestu do neprebádaného sveta v tvare zemiakov v hlavnom páse asteroidov medzi Marsom a Jupiterom. Misia bude študovať asteroid bohatý na minerály, nazývaný tiež Psyche, ktorý sa javí len ako hmlistý opar na pozemných a vesmírnych teleskopoch.

Tento obrázok ukazuje kozmickú loď Psyche letiacu okolo asteroidu s rovnakým názvom.

Nezvyčajným objektom by mohlo byť kovové jadro, ktoré zostalo z planéty, alebo kus prvotnej hmoty, ktorá sa nikdy neroztopila. NASA. Psyche by mohla pomôcť astronómom dozvedieť sa viac o formovaní našej slnečnej sústavy. Ak by Psyché skutočne mala jadro, potom by jej štúdium bolo ako nahliadnutie do jadra planéty, ako je Zem.

Misia zmeškala svoje pôvodné štartovacie okno v roku 2022 kvôli oneskoreniam v testovaní softvéru a vybavenia. Tím misie zvýšil počet svojich zamestnancov, aby dokončil testovanie pred uvedením na trh.

Očakáva sa, že v roku 2023 začnú rôzne ďalšie misie. Misia NASA na monitorovanie troposférických emisií pre znečistenie, resp. TEMPObude každú hodinu merať znečistenie nad Severnou Amerikou.

Agentúra bude partnerom Japan Aerospace Exploration Agency a European Space Agency Misia XRISMalebo misia röntgenového zobrazovania a spektroskopie, na skúmanie kozmických röntgenových objektov.

Spolupracovať budú aj Európska vesmírna agentúra a NASA Euklidova úloha Preskúmať temnú energiu, tajomnú a neviditeľnú formu energie, ktorá poháňa zrýchľujúcu sa expanziu vesmíru.

Stratosférický astrofyzikálny teleskop pre pozorovania s vysokým spektrálnym rozlíšením na submilimetrových vlnových dĺžkach, príp. Misia Astrosvypustí z Antarktídy balón väčší ako futbalové ihrisko, aby zistil, prečo niektoré galaxie prestávajú vytvárať hviezdy.

Nazval malý satelit NASA Priekopník Mesiaca Na zber údajov o množstve vody na Mesiaci využije inovatívne nástroje.