The Moscow Times, popredné anglické noviny, sú v Rusku považované za „nežiaduce“.

Rusko vymenovalo noviny Moscow Timespopredné anglickojazyčné médium zamerané na spravodajstvo o Rusku, je „nežiaduca organizácia“, ktorá v skutočnosti zakazuje svoju činnosť v krajine a vystavuje každého, kto s ňou spolupracuje, potenciálnym obvineniam z trestného činu.

„Bolo prijaté rozhodnutie vyhlásiť aktivity zahraničnej mimovládnej organizácie The Moscow Times za nežiaduce na území Ruskej federácie,“ uviedla v pondelok vo vyhlásení ruská generálna prokuratúra. Kancelária obvinila noviny, že „skresľujú rozhodnutia vedenia Ruskej federácie v zahraničnej a vnútornej politike“.

Ruské úrady používajú nálepku „nežiaduce“, aby prinútili nezávislé médiá a občianske organizácie kritické voči Kremľu, aby opustili krajinu. Niektoré z najsilnejších ruských investigatívnych projektov, ako sú Proekt, The Insider a Important Stories, boli v posledných rokoch podobne označené, čo výrazne obmedzovalo ich schopnosť podávať správy v rámci krajiny a vystavovalo novinárov a potenciálne aj ich anketárov právnym rizikám.

Označenie „nežiaduce“ núti organizácie zastaviť činnosť v Rusku a vystavuje Rusov, ktorí pre nich pracujú, financujú ich alebo s nimi spolupracujú, riziko možného trestného stíhania s trestom odňatia slobody až na päť rokov.

Moscow Times, ktoré vychádzajú v angličtine a ruštine, sú alma mater mnohých významných reportérov, ktorí sa venujú Rusku, vrátane Ivana Gershkovicha, reportéra Wall Street Journal uväzneného v Rusku pre obvinenia zo špionáže, ktoré Spojené štáty odmietli ako vymyslené, a Eileen Barry, ktorý sa stal… Začiatkom 21. storočia neskôr ocenený Pulitzerovou cenou šéfom moskovského úradu. Tieto noviny založil holandský vydavateľ Dirk Sauer v roku 1992, čím sa stal prvým západným denníkom vydávaným v krajine.

Dobehni

Príbehy, ktoré vás informujú

Noviny presťahovali svoju kanceláriu do Amsterdamu v roku 2022 po tom, čo Rusko prijalo súbor zákonov obmedzujúcich spravodajstvo o invázii na Ukrajinu. O rok neskôr ju ruské ministerstvo spravodlivosti klasifikovalo ako „zahraničného agenta“ – čo je prvý krok, ktorý úrady zvyčajne podniknú pri vyhostení organizácie z krajiny.

READ  Biden a Trudeau sa po čínsko-ruskom summite zjednotili proti autoritárskym režimom

Prístup na webovú stránku novín bol predtým obmedzený v Rusku, kde úrady citovali „systematické šírenie nepravdivých informácií spoločenského významu, ktorých cieľom je diskreditácia aktivít vládnych orgánov našej krajiny pri vedení špeciálnej vojenskej operácie“, čo je eufemizmus, ktorý Kremeľ používa. opísať vojnu.

„Toto označenie nie je prekvapujúce – bolo jasné, že naša žurnalistika, ktorá hovorí svetu pravdu o Rusku a jeho vojne s Ukrajinou, znepríjemňuje Kremľu,“ povedala Samantha Birkheadová, redaktorka The Moscow Times. The Washington Post.

„Naše úlohy sa stanú ťažšími. Každému v Rusku, kto s nami akokoľvek obchoduje, teraz hrozí trestné stíhanie. Odmietame však mlčať,“ dodala.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *