Recenzia: Shadow Country – Cineuropa

– Malá česká dedina skúmajúca svojho ducha pred a po druhej svetovej vojne v silnej čiernobielej dráme Bohdana Salamu

Magdaléna Borová v Tieňová krajina

Túto nebezpečnú dobu, v ktorej žijeme, víta úrodná škála nových filmov odrážajúcich minulé zverstvá a zverstvá, ktoré majú dnes veľmi závažný význam. Nedá sa pozerať Tieňová krajina [+see also:
]
A Bohdan salaamNová ambiciózna historická dráma, a nie predovšetkým ako varovanie do budúcnosti, a to aj napriek jej úspechu pri opätovnom vytváraní zmätkov povojnového osídlenia. Tento program, ktorý už bol uvedený v pôvodnej krajine Českej republiky, vyšiel v piatok na Slovensku so súhlasom spoločnosti Filmtopia, pred festivalovým debutom v r. Londýnsky filmový festival BFI budúci týždeň.

(Článok pokračuje nižšie – obchodné informácie)

Tieňová krajina Je to typ filmu, ktorý si vyžaduje krátku poviedku a úvodný text na obrazovke, aby nám pomohol; O udalostiach, ktoré sa chystajú natáčať, sa v súčasnej dobe v českej spoločnosti ani nediskutuje (viac podrobností nájdete v produkčných správach), nieto v iných krajinách. Úspechom Slámy je, ako ľahko pochopí hustý tok udalostí a rovnováha medzi úvodom založeným na charakteroch a historickým pozadím je často nepoškvrnená.

Filmári chcú predovšetkým ukázať obrovský presun nemeckého obyvateľstva v Československu po vojne. Jej príbeh rozpráva o skutočných zážitkoch z obce Tušť, ktorá je v ohrození na česko-rakúskych hraniciach, od konca 30. do 50. rokov. Tossi v tom čase obývali ľudia českého, nemeckého a židovského pôvodu, ktorí sa niekedy vyhýbali konfliktom, ale často medzi sebou upadali. Je to obraz slabého mesta v celej jeho rozmanitosti, ktorý sa stáva obeťou politickej a vojenskej agresie.

Otvorenie krstom, pokojom a talentovaným scenáristom Ivan Arsenyev Prostredie spoločenského sveta príbehu a vytvorenie fiktívnej dediny Schwarzwald, ktorá stojí na mieste Tušť a podobných miest. Magdaléna Borová Je to pokojne odhodlaná Veberová, ktorá svojho syna víta so svojím nemeckým manželom Karlom (Stanislav Majer), Vodca komunity lobujúci za dedinu, aby sa zaviazal k ríši. Jozef (Csongor Kasai), Čech sa oženil so židovskou rodinou, bezmocne sledujte, ako Schwarzwald víta miestne nacistické vedenie, ktoré dedine výmenou za ich lojalitu poskytuje poľnohospodárske dotácie. Vytvoril malé hnutie odporu, ale bol vykázaný do koncentračného tábora, kde dokázal prežiť až do konca vojny.

READ  Beta Film pridáva srbské a česko-slovenské drámy do rastúceho repertoáru strednej a východnej Európy (exkluzívne)

Jeho pomstychtivý návrat do bývalého domova sa zhodoval s vedením českého odboja, ktorý je teraz verný Sovietom, ktorý na predtým okupovaných územiach uplatňoval akúsi politiku spálenej zeme. Hrôza návratu sa zameriava na skutočných nacistických spolupracovníkov, ako aj na ďalších obyvateľov, ktorí nenesú zodpovednosť za vojnové zločiny.

Tieňová krajina Môžu byť plodné v porovnaní s podobnými podnikmi Diablov tanec A Biela páska [+see also:
film review
interview: Michael Haneke
]
Rovnako ako čiernobiele štúdie rizikových spoločností, ktoré sa stali symbolom búrlivých politických zmien. Ale tento film ide jemnejšou a realistickejšou cestou, pretože chce skôr potvrdiť historický záznam, než evokovať čiernu poéziu. Sláma prednášal pre epizodickú televíziu a tento boom si môžete predstaviť namiesto šiestich hodín za šesť hodín, pretože vidíme ľudskú drámu prekonanú búrkou vojenského prenasledovania, ktoré sa strieda na východe a na západe. Aby sme sa vrátili k titulnému obrazu na obrazovke, film predstavuje roky plné vecí – vnútorné tituly „1938“ a „1945“ na obrazovke naznačujú náznaky – v príšerne stlačených 30-minútových blokoch, ktorých účinnosť sa začína vynárať.

Napriek tomu práca Slámy a Arsenyeva zobrazuje všetko úsilie, ktoré bolo vynaložené v osemročnom výskumnom období. Nikdy nepochybujeme o autenticite, s ktorou žijeme v šou; Je to podobné ako s filmami z Európskej novej vlny 50. rokov, napríklad s Rosselliniho (ktorý, ako Tieňová krajinaBola skutočne zastrelená na miestach, kde sa udalosti stali), keď boli vojnové rany stále otvorené a stále v živej pamäti.

Tieňová krajina Ide o česko-slovenskú koprodukciu Gendrich Butterfly A Martin Rosica Pre film Luminar. Na koprodukcii Českej televízie a filmu Mubarak.