Recenzia: PS Access Controller – inovatívny a drahý menič hier

Spoločnosť Sony vydala PS prístupový ovládač PS5, ktoré bolo uvedené na trh tento týždeň, je navrhnuté tak, aby bolo hranie prístupnejšie pre ľudí so zdravotným postihnutím alebo problémami s pohyblivosťou. Držiteľ platformy tak zavŕšil roky pokroku, ktorý získal ocenenia za svoje prelomové inovácie v oblasti prístupnosti v tituloch ako The Last of Us: Part 2 a God of War Ragnarok.

Vzhľadom na povahu tohto produktu sme považovali za dôležité, aby sa ako publikácia odchýlila od nášho obvyklého štýlu recenzií. Preto sme oslovili talentovanú Sam Greer, aby sa podelila o svoje osobné skúsenosti s produktom, pretože vieme, že každý bude mať ku konzole iný vzťah. Dúfame, že jej nápady budú pre vás užitočné a zaujímavé.

Obrázok: Platobný štvorec

Aby som zistil, prečo tak milujem nové produkty Sony PS prístupový ovládačMalý kontext: Trpím nezhubným chvením rúk. Nehovorím o tom na verejnosti veľmi často, sčasti aj preto, že v porovnaní s inými, vážnejšími postihnutiami je to relatívne drobné. Za posledné desaťročie to bolo horšie a horšie. Aj keď boli ovplyvnené dôležité veci (ako základná schopnosť držať šálku čaju bez toho, aby ste ju rozliali), ovplyvnilo to aj moju schopnosť hrať hry.

Ani si neuvedomíte, koľko hier sa spolieha na presné ovládanie, kým to nedokážete. Pre mňa vibrácie a nedostatok jemného ovládania v rukách veľmi sťažujú koordináciu stláčania tlačidiel a používania analógových ovládacích prvkov. Najmä strieľanie cez akčné hry sa stalo skutočnou výzvou, pretože moje prsty sa neustále trasú a trasú. Rýchle súťažné hry s „trhavým mierením“, ako je Apex Legends, sa stali v podstate nepreniknuteľnými. Tiež mám problém s koordináciou stláčania tlačidiel. Dostať prsty tam, kde majú byť, je jedna vec, ale príliš tvrdé alebo príliš citlivé tlačidlá spôsobujú, že neustále udieram do vecí v nesprávny čas alebo vôbec. Armored Core VI (ktoré som dokončil už dvakrát) sa stal celkom výzvou kvôli obtiažnosti používania všetkých tlačidiel ovládača. Aj písanie tejto recenzie trvá oveľa dlhšie kvôli neustálemu stláčaniu nesprávnych kláves.

Na svojom počítači som veľa z výmeny bežnej myši za vertikálnu dostal. Pri vertikálnej myši je moja ruka v pokoji, čo znamená, že nie som povinný vykonávať žiadne presné pohyby prstami a pohyb myši závisí viac od mojej ruky. Má ďalšie tlačidlá umiestnené pod prstami, takže sa k nim nemusím hýbať. Veľmi to pomohlo. Takže keď Sony hovorilo o Access Controller, moja zvedavosť bola vzrušená. Nenašiel som náhradu za trackpad pre väčšinu mojich hier a najlákavejšou časťou Access Controller bol prísľub, že budem môcť držať ruku v pokojovej polohe so všetkými potrebnými tlačidlami pod ňou. Bude to koordinácia jednoduchšia a pohodlnejšia?

Recenzia: PS Access Controller - inovatívny a drahý menič hier 2
Obrázok: Platobný štvorec

Sony poslalo na kontrolu dva ovládače a Access Controller je možné použiť s viacerými zariadeniami vrátane štandardného DualSense. To hovorí o všestrannosti, na ktorú sa spoločnosť Sony zameriava, ale nie je to nič v porovnaní s tým, ako pôsobivo je zariadenie prispôsobiteľné. Každé tlačidlo je možné vymeniť za iné s odlišnou veľkosťou alebo tvarom, vďaka čomu je konkávne alebo konvexné. Dodáva sa s tromi typmi joystickov, z ktorých každý sa cíti úplne inak. Všetky nálepky sú gumené zarážky, ktoré sa dajú posúvať, aby ste si mohli jednoducho nakresliť svoje rozloženie tak, ako chcete. Nielen, že máte k dispozícii škatuľku plnú pôsobivých možností, ale pochvalu si zaslúži aj ľahké vymieňanie vecí vďaka jemnému uvoľneniu spínača a magnetickým rukovätiam. Páka joysticku sa dá tiež kedykoľvek vysunúť/zasunúť, aby ste si ju mohli prispôsobiť tak, aby to bolo pohodlnejšie.

READ  Výročie: ​​Gmail oslavuje 20 rokov

Pravidelní používatelia ovládača PS5 DualSense budú tiež radi, keď sa dozvedia, že ovládač prístupu sa dodáva nielen s dlhým káblom USB-C (čo je väčší problém, ako by mal byť), ale že jeho výdrž batérie je oveľa dlhšia. Som zvyknutý nabíjať svoj DualSense po každom hraní hier, takže mať prístup k celému týždňu bez akýchkoľvek poplatkov bolo celkom fajn. Možno je to nedostatok hmatovej odozvy, ale rýchlo priznám, že mi chýbalo dosť a veľmi oceňujem dlhšiu výdrž batérie. Dokonca aj balenie, v ktorom sa dodáva, bolo starostlivo navrhnuté, s jediným zasúvateľným papierovým prúžkom, ktorý umožňuje otvorenie škatule jednou rukou.

Už na prvý pohľad je vidieť, že bol navrhnutý s úplne iným zmýšľaním ako štandardné ovládače. Toto nie je zariadenie, ktoré držíte v ruke, je to niečo, na čom sedia vaše ruky. Dokonca aj veľký stredový kruh je vlastné tlačidlo, stlačené ľahkým stlačením dlane. Pripúšťam, že by to pravdepodobne vyžadovalo viac miesta ako väčšina konzol, aj keď som mohol pohodlne sedieť s dvoma ovládačmi na kolenách, takže som sa nemusel hrbiť nad stolom alebo stolom.

To je len polovica. Druhá polovica je softvérová stránka, ktorá priraďuje rozloženia tlačidiel prostredníctvom „profilového“ systému ovládača, kde môžete vytvárať, pomenovať a priraďovať viaceré rozloženia k slotom (na ktoré sa dá kliknúť pomocou tlačidla na základni ovládača), ako aj k rôznym ovládače spolu. Existuje čistá logika toho, ako spoločnosť Sony štruktúrovala toto rozhranie s množstvom potrebných bezpečnostných prvkov, pretože hráči budú meniť vstupy, ale musím povedať, že najťažšia časť bola interakcia s týmto. Je to nevyhnutné vzhľadom na množstvo možností a jednoduchosť prístupu k tejto ponuke kedykoľvek do značnej miery kompenzuje ťažkosti. V tomto menu som však musel stráviť veľa času skúšaním a vylaďovaním rozloženia, potom som skočil do hry, aby som si to vyskúšal, uvedomil som si, čo je zle, a potom som sa vrátil do menu, aby som urobil ďalšie zmeny.

READ  Bezplatné hry PlayStation Plus oznámené v máji 2021

Tento proces pokusov a omylov bol samozrejme skôr zábavný. Hlbokou novinkou je možnosť usporiadať kus hardvéru tak, aby pasoval pre teba potrebujete skôr ako sa upravovať, aby ste sa naučili, ako sa niečo očakáva, že sa bude používať. Je to len trochu časovo náročné. Dúfam, že keď sa tieto položky objavia vo voľnej prírode, hráči si vymenia nápady na usporiadanie, aby si navzájom pomohli rýchlejšie prísť s niečím úspešným, aj keď bohužiaľ neexistuje spôsob, ako zdieľať profily rozloženia, ktoré som videl. Možnosť prepnúť ho cez PlayStation Network by bola obrovská výhoda.

Na účely recenzie a zoznámenia sa s konzolou som jednoducho hral hry, ktoré bežne hrám na PS5: Returnal, Armored Core VI, Dead Space, Ratchet & Clank, The Last of Us: Part II, God of War a Demon’s. Duše. Returnal a Armored Core VI, ako by ste mohli očakávať, keďže ide o akčné hry s neuveriteľnou obtiažnosťou ako vlastnosťou, sa ukázali ako najnáročnejšie, ale prekážky skutočne pramenili z toho, že ste neboli dostatočne oboznámení s prostredím (nepomohlo tomu ani potrebou to urobiť). veľa úprav). Avšak aj po niekoľkých dňoch som bol prekvapený, ako rýchlo som bol na palube a mohol som si užiť, že mám všetky tlačidlá okamžite k dispozícii bez toho, aby som musel pohnúť prstami. Štandardná konfigurácia Joypadu, ktorú som tak dlho považoval za samozrejmosť, má teraz zmysel len pre jej známosť, a nie pre jej skutočné jednoduché používanie.

Recenzia: PS Access Controller - inovatívny a drahý gadget, ktorý mení hru 7
Obrázok: Platobný štvorec

Po desiatkach hodín som dospel k obrázku vyššie vo všetkých hrách, ktoré som hral. Mám profil pre „ľavé“ aj „pravé“ ovládače, kde je obvyklé rozhranie rozdelené medzi obe ruky, ktoré môžu pohodlne odpočívať v celom nastavení. Je to skrátka luxusné. Postavte sa s rukou v pevnej dlani, stlačením tlačidiel dlaňou alebo jemným zatlačením prsta. Zvyknúť si na to po celoživotnom používaní rovnakého ovládacieho panela pri tisíckach hier nie je jednoduché a svalová pamäť je stále úplne nulová. Úprimne však môžem povedať, že pri hrách som sa snáď ešte nikdy necítil tak pohodlne. Nie je tu žiadne zovretie krabím pazúrom, žiadne uponáhľané vrtenie spínačmi alebo tlačidlami a žiadne riešenie náhodného stlačenia tlačidiel na ramenách. Ako hardvér je to nepochybne jedna z najpôsobivejších vecí, aké som kedy počas hrania používal. Dizajnéri vytvorili zariadenie, ktoré dokáže uspokojiť nielen slabosť používateľa, ale aj jeho predstavivosť a vynaliezavosť.

Váš počet najazdených kilometrov sa bude líšiť, a ako sme uviedli na začiatku, moje postihnutie je relatívne malé. Nemôžem povedať, ako to zvládnu iní, ale očakávam, že vzhľadom na to, ako dobre to konkrétne rieši moje problémy, a vzhľadom na stupeň prispôsobenia, mnohí ďalší budú schopní vytvoriť rozloženie, ktoré vyhovuje ich potrebám. Naozaj, prístupová konzola teraz vyzerá ako jediná svojho druhu. Aj keď sa to dotýka niektorých mojich problémov a obáv.

READ  The new smartphones will be launched in January

Ak sa pozeráte na vyššie uvedenú fotografiu môjho ideálneho nastavenia, možno vás zasiahne to isté, čo som bol ja: Potrebujete dva ovládače prístupu. Najväčšou prekážkou pri používaní ovládača prístupu je skutočnosť, že na drvivú väčšinu hier budete potrebovať ovládanie pomocou dvoch analógových ovládačov. Prístup je možný iba s jedným joystickom. Ak chcete získať druhé zariadenie, budete ho musieť použiť s už vlastneným DualSense, kúpiť si rozširujúce periférne zariadenie, ktoré sa dá pripojiť k zariadeniu, alebo ho spárovať ako s druhým ovládačom prístupu. Či tak alebo onak, hranie hier s duálnym analógovým ovládaním (na čo by som mal upozorniť, je jednoduché). veľa) Budete potrebovať niečo navyše, čo vyzerá ako veľká požiadavka na periférne zariadenie s oveľa vyššou cenou ako bežný DualSense (v čase písania 89,99 $/79,99 GBP). Je to nový hardvér so širokou škálou nástrojov a vysoká cena nie je prekvapením, ale nemyslím si, že je zbytočné dúfať, že predvolené nastavenie bude obsahovať funkciu, ktorá je nevyhnutná pre väčšinu konzolových videohier. Ak chcete dosiahnuť dokonalé nastavenie, musíte minúť značnú sumu!

Čo si vyžaduje určitú kontrolu toho, ako bude toto zariadenie fungovať z dlhodobého hľadiska: do akej miery je spoločnosť Sony odhodlaná ho podporovať? Držiak konzoly obmedzil používanie ovládača PS4 na PS5, takže bude to isté platiť, keď bude PS6 uvedená na trh o štyri alebo päť rokov, čím sa toto príslušenstvo stane zbytočným? Čo to robí dobré pre zdravie tohto odvetvia, ak ide o patentovanú technológiu, ktorá zostáva exkluzívna pre jednu konzolu? Aby sa toto zariadenie stalo zlatým štandardom, potrebuje prehodnotiť svoju cenu a skutočný prejav odhodlania pokračovať v podpore.

Záver

Okrem ceny sú dva spárované prístupové ovládače prispôsobené mojim osobným potrebám tým najpohodlnejším spôsobom hrania hier, aký som kedy skúšal. Aká je to radosť z toho, že mám jednoducho na výber, ako sa prispôsobiť svojmu postihnutiu a hrať hry podľa vlastných predstáv. Nikdy predtým som nemal takú slobodu. O to bolestivejšie je, že táto dostupnosť zostáva za vysokou cenou. To je v konečnom dôsledku veľmi drahé pre najlepšie dostupné nastavenie konzoly a je ťažké vedieť, či bude táto investícia dlhodobo podporovaná a do ďalšej generácie konzol. Ak sa toto stane ďalšou zastaranou perifériou popri EyeToy a obmedzí sa na jeden systém, je Access Controller skutočne odpoveďou na problémy hendikepovaných hráčov alebo iné zlyhanie tohto odvetvia?

Dúfajme, že spoločnosť Sony dokáže vyriešiť tieto obavy, pretože skutočne verím, že ide o veľmi potrebnú špeciálnu alternatívu k štandardu, ktorý existuje takmer celý môj život.