Recenzia: Eagles of Ţaga – Cineuropa

Adina Popescu a Iulian-Manuel Ghervas nám ukazujú, ako na to Ted Lasso Vyzeralo by to, ako keby sa odohrával v sedmohradskej dedine

Po svojom medzinárodnom debute v auguste na filmovom festivale v Kitzbüheli rumunskí režiséri Adina Popescuová A Julian Manuel GervasDokumentárny orly z aga [+see also:
]
Je to prvá výstava na národnej úrovni v konkurencii 29 RumunskarFilmový festival Astra. Dokument skúma skúšky a trápenia futbalového tímu z dediny v Transylvánii a je ostrým a milým pohľadom na húževnatosť a statočnosť.

(Článok pokračuje nižšie – komerčné informácie)

Od prvého záberu sa stretávame Pán Nilo, manažér (alebo skôr faktotum) futbalového tímu v obci Aga. Vidíme ho, ako pripravuje ihrisko na nedeľný zápas, no známky, ktoré robí na trávniku so starým strojom, majú k dokonalosti ďaleko. Počuli sme, že sa obáva o počet hráčov, ktorí sa dostavia na zápas, keďže zostaviť 11-členný káder je veľká výzva, najmä v lete, keď hráčov ľahko zlákajú svadby a grilovačky. Keď sa hra konečne začne, hráči sú tam, ale ich výkon je slabý: čoskoro zistíme, že tím, Eagles z aga, nie je ani zďaleka tak vysoký, pretože za dve sezóny nevyhral ani jeden zápas a v skutočnosti je najhorším tímom celého rumunského šampionátu z hľadiska jeho postupu.

Môže to byť zdanlivo o futbale, ale dokument je ambicióznejší ako to, pozvánka na preskúmanie pojmu zlyhania a vytrvalosti. Niektorí diváci sa možno pousmejú nad neprofesionalitou hráčov, ich ochabnutým bruchom a ich večnými sťažnosťami, že „nás rozhodcovia okradli“, ale aj to, že malá dedina ako Ţaga má futbalové mužstvo, je úspechom samo o sebe. S nedostatkom financií a smiechom na rímskom šampionáte by mali byť Eagles pána Nila ocenené už len za to, že tam boli. Vzdať sa je vždy tá najjednoduchšia vec, zatiaľ čo ukázať sa je úplne iný príbeh.

READ  Bratislava pool games 2022 | Virtuálna správa.biz

Pán Nilo je tu nepochybne hrdinom, pretože je srdcom tímu. Vo veku 68 rokov bol dosť múdry na to, aby vedel, že bez výraznej finančnej podpory sa tím nikdy nezlepší, keďže pre mnohých hráčov je týždenná porážka buď fuška, alebo povinnosť. Ale pán Nelu vytrvá a my mu nemôžeme pomôcť a fandíme mu, keď sa necháme presvedčiť Ghervasovým kamerovým dohľadom, aby sme sa zamysleli nad ústrednou témou filmu, ktorou je: Čo je to dobre žitý život? Pán Nelu možno sníva o víťazstve, no vie aj to, že už len to, že sa tím na ihrisku hemží, je čo oslavovať, aj keď môže byť zdrojom frustrácie. „Človek by si myslel, že im niekto zviazal nohy,“ hovorí pán Nello, keď sa chváli po mimoriadne sklamanom výkone v jednom z mnohých roztomilo komických momentov filmu.

S dobou chodu iba 74 minút, orly z aga Nemá čas rozvíjať iné postavy okrem hlavného hrdinu, ale tráviť viac času s týmto chlapíkom, ktorý odmieta prijať porážku, prináša určité životné lekcie, ktoré si treba vážiť. V istom momente ho vidíme prezerať si obrázky z mladosti, keď bol sám nádejným futbalistom. Bolo ľahké nechať sa premôcť nostalgiou a „čo keby“, ale pán Nilo vedel lepšie a sústredil sa na to, čo sa dá urobiť, či už to bolo čítanie starostlivo napísanej prezentácie rozvoja mužstva pred dedinským športom a kultúrnom výbore, alebo trpezlivým počítaním svojich kurčiat . Pán Nilo sa môže považovať za porazeného, ​​ale v dokumente je toľko aspektov, ktoré ho v skutočnosti predstavujú ako víťaza, a nakoniec naňho žiarlime.

orly z aga Produkovaný My sme Baška (Rumunsko) a koprodukovaný Lyon Productions (Slovensko) a Adjust Media (Rumunsko). Po národnej premiére v Astre bude film uvedený v Bukurešti o 13:00r vydanie Lee Films de Cannes v Bukurešti.