Zdá sa, že najväčší meteorit na svete zmizol v roku 1916. Prečo ho nemôžeme nájsť? Vedecká výstraha

príbeh Meteorit Chinguetti Je to veľmi presvedčivá záhada.

Železná skala s hmotnosťou 4,5 kilogramu bola údajne získaná z vrcholu obrovskej 100 metrov širokej železnej hory, ktorá bola považovaná za masívny meteorit, v Afrike v roku 1916.

Napriek početným pátraniam sa existencia tohto väčšieho materského meteoritu nepotvrdila. Teraz je tím výskumníkov späť na správnej ceste.

Ak existuje, táto železná hora by do určitej vzdialenosti predstavovala najväčší meteorit na planéte – a vedci z Imperial College London a University of Oxford vo Veľkej Británii chcú použiť mapy magnetických anomálií (ako sú veľké zhluky železa) nájsť to.

Na začiatok, menší kus meteoritu pôvodne našiel francúzsky konzulárny úradník kapitán Gaston Ripert, ktorý povedal, že mu zaviazal oči a nasmeroval ho na „Iron Hill“ miestny šéf.

Kúsok meteoritu Chinguetti. (Claire H/Flickr/CC-BY-SA-2.0)

Meteorit bol pomenovaný po neďalekom meste Chinguetti Mauritánia, severozápadná Afrika. Všetky nasledujúce pokusy nájsť obrovskú železnú horu, ktorej bola pôvodne súčasťou, až do 90. rokov 20. storočia, nedokázali nájsť miesto, kam Riberta previezli.

Čo je viac, štúdia z roku 2001 Dospelo sa k záveru, že časť kamenného železa meosiderit Na základe chemickej analýzy minerálu nemohla pochádzať z bloku väčšieho ako 1,6 metra.

Klamal kapitán Ripert? Alebo jednoducho zle?

Možno ani jedno, ako hovoria najnovší výskumníci, ktorí sa podujali nájsť meteorit Chinguetti. Napríklad absencia impaktného krátera môže byť výsledkom toho, že meteorit pred dopadom na Zem padol pod veľmi malým uhlom.

Meteorická mapa
Tím identifikoval oblasti, kde sa železná hora môže nachádzať. (Warren a kol., arXiv2024)

Predchádzajúce pátrania možno nepriniesli nič, pretože Železná hora bola pokrytá pieskom, alebo preto, že použité nástroje neboli presné, alebo preto, že oblasť pátrania bola na nesprávnom mieste podľa Ripertových nejasných pokynov. To všetko sú možnosti, tvrdia vedci v novom článku.

Možno najzaujímavejšie je, že Ripert konkrétne opísal funkciu na Iron Hill. Kapitán opísal, že našiel dlhé kovové „ihly“, ktoré sa pokúsil odstrániť údermi z menšej vzorky meteoritu, ale neúspešne.

READ  Pochutnajte si na tomto zostávajúcom obrázku z prvej zaznamenanej supernovy - Ars Technica

Autori článku špekulujú, že tieto mäkké štruktúry by mohli byť fázami niklového železa známeho ako „Thomsonove štruktúry“. To bolo v roku 1916 neslýchané a je nepravdepodobné, že by si Ripert takúto poznámku vymyslel.

Výskumníci tu po prvýkrát použili digitálne výškové modely, radarové údaje a rozhovory s miestnymi jazdcami na ťavách, aby zúžili oblasti, do ktorých mohol byť Ribert prepravený, na základe jeho správy o poldennom výlete.

Pomocou výšok piesočných dún, ktoré by mohli skryť obrovský meteorit ako sprievodcu, tím identifikoval oblasti záujmu a vyžiadal si údaje z aeromagnetického prieskumu pre tieto miesta od mauritánskeho ministerstva ropnej energie a baní. Prístup k týmto údajom zatiaľ nebol udelený.

Alternatívnym prístupom je naskenovať oblasť pešo a nájsť dlho stratený meteorit, hoci to môže trvať niekoľko týždňov.

„Ak by bol výsledok negatívny, vysvetlenie Ribertovho príbehu by zostalo nevyriešené a problémy ohybných ihiel a náhodného objavenia meosideritu by zostali.“ On píše Výskumníci.

Nové zistenia výskumníkov ešte neboli recenzované, ale sú dostupné na predtlačovom serveri arXiv.