Recenzia: She – Hero – Cineuropa

– Berlinale 2023: Film Miry Fournayovej, víťaza ceny Grand Prix od medzinárodnej poroty Gila Kplusa, je očarujúcim príbehom odhodlaného mladého dievčaťa, ktoré pátra po svojom utečenom vtáčikovi.

Rozmarína Willems v Ona – hrdina

Je krásny letný deň a všetko pôsobí uvoľnene a bezstarostne – ale nie pre malú Romy (čarodejníka). Rosemarina Williamsová), ktorej obľúbený papagáj Mimi sa vytrhol a odletel do lesa. Romyina mama jej kúpila nového vtáčika, no nie je to to isté, ako každý, kto niekedy mal domáce zvieratko, veľmi dobre vie. Ale mohol by sa hodiť nový pernatý kamarát – ako Rumi Sepko (Cyprián Solj) naznačuje, že andulky sú spoločenské stvorenia a komunikujú medzi sebou prostredníctvom štebotania, takže možno existuje spôsob, ako získať späť môj meme.

(Článok pokračuje nižšie – komerčné informácie)

Romy, ktorá nie je pripravená povedať „Bye Birdie“, sa vydáva na cestu po blízkych lesoch. Je vyzbrojená svojou novou andulkou v klietke ako návnadou pre Mimi a má na sebe ružové Crocsy, mikinu Metallica a poriadnu dávku dizajnu. A ako dobre vieme z rozprávok, keď idú deti do lesa, čakajú ich dobrodružstvá. Ona – hrdina [+see also:
]
ktorý na svojom nedávno skončenom galavečere získal Veľkú cenu medzinárodnej poroty Generation Kplus Berlinale (Pozri novinky), nie je tomu inak ani v tomto smere. Je však režisérkou filmu, Mira Forneyovákameraman, Simona Weisslechnerová (ich pohlavie je uvedené v titulkoch, takže si ich autor musí tiež všimnúť) a dôraz sa kladie skôr na svetlo prúdiace cez stromy, než na tiene, ktoré vrhajú.

Tón funkcie je sladký, jemný a zábavný, aj keď Romy cestou stretne zvláštnych alebo trochu prísnych dospelých – alebo škaredých psov. Každé z týchto stretnutí slúži Romy ako lekcia o tom, čo je pre ňu skutočne dôležité, dokonca aj teraz Ona – hrdina Nevstupujte do školského obvodu. Je farebná, roztomilá a bez duše, rovnako ako hrdinka románu. Príbeh pôsobí klasicky a moderne zároveň. Klasické, pretože v príbehu nie sú žiadne triky a štruktúra je jednoduchá, elegantná a efektívna. A svieži, pretože osobnosť Romy je proaktívnejšia ako Červená čiapočka alebo akýkoľvek druh Šípkovej Ruženky, aký si len viete predstaviť. Nerobí to len tak reagovať na to, čo sa jej stane. Tým, že sa vydala na túto cestu, je hybnou silou svojho vlastného príbehu. Je to jednoducho a skutočne hrdinka, verná názvu filmu. Film je o „deťoch, lesoch a riekach“ a len pre zvýšenie príťažlivosti sa tvorcovia pri výrobe držali zelených pravidiel nakrúcania.

READ  Vo veku 74 rokov zomrela operná legenda Edita Gruberová

Ona – hrdina Ide o slovenský film z produkcie Mirafox a RTVS. Medzinárodné práva na dosah ruky.