Recenzia Kirby’s Return to Dream Land Deluxe: Nový náter, rovnaké plátno

v treťom svete Kirbyho návrat do Dreamland Deluxe, oceán plný koralových útesov s priezračnou vodou, som si všimol animáciu, akú som ešte nevidel. Keď stlačíte B, Kirby vysunie bublinu, ktorá môže rozbiť bloky alebo zasiahnuť nepriateľov. Bolo to roztomilé, skoro také roztomilé, ako keď mal na sebe záchranný pás malého Kirbyho, keď plával na hladine vody. Ale nakoniec som si uvedomil, že to, čo vyzeralo ako nová akcia, bola v skutočnosti len modifikácia podvodného boja, vďaka ktorému som sa predtým cítil zraniteľný, aby som zodpovedal tomu, ako Kirby konal na súši. Aj keď sa na prvý pohľad zdalo, že ide o evolúciu, išlo len o prestavbu obväzovej súpravy.

Funkčne aj esteticky je táto bublina dobrou metaforou času, ktorý som v nej strávil Späť do Dreamland Deluxe: očarujúce, vzrušujúce, ale v konečnom dôsledku neopodstatnené.

Obrázok: Laboratórium HAL/Nintendo

Späť do Dreamland Deluxe Ide o remaster Nintendo Switch z roku 2011 Späť do krajiny snov pre Wii, s mnohými novými funkciami, vrátane tvrdšieho režimu na konci hry a zábavného parku s obrovským výberom minihier. Po súhlase s pomocou interdimenzionálneho cestovateľa, ktorý pristál na vašej planéte, prevediete Kirbyho úrovňami s bočným rolovaním a absorbujete nepriateľov, aby ste skopírovali ich schopnosti: Meč a Lúč sú teraz v sérii všadeprítomné, no sú tu aj dva nové druhy, Piesok a Mecha (ten z vás urobí robota vznášajúceho sa s oranžovými bezpečnostnými okuliarmi). Deluxe Zdôrazňuje tiež multiplayer, ktorý umožňuje štyrom priateľom spoločne skákať cez Planet Popstar.

Séria Kirby má tendenciu oscilovať medzi klasikou a experimentom. Kirbyho epická priadzahra pre Wii s tematikou postáv, ktorá vyšla len rok pred pôvodným vydaním Späť do krajiny snov, je príkladom toho druhého. Možno bolo nevyhnutné, aby som mentálne porovnával Deluxe za uplynulý rok Kirby a zabudnutá krajina, prvý plne 3D vstup do hlavnej franšízy, je ďalším konzistentným príkladom toho, ako séria posúva veci dopredu. Táto hra ma zaujala, najmä jej uprednostňovanie umelo vytvorených prostredí, ako sú nákupné centrá a karnevaly, jej veľmi zaslúžený režim, na ktorý sa mi núkajú ústa, a jej množstvo zberateľských predmetov, niektoré čisto estetické (napríklad stroj na gacha na minichladničky) a iné viazané. k postupu príbehu.

READ  Zabíja Apple iPhone Mini?

naopak, Deluxe Tradičné – ako to často býva – ale v mnohých aspektoch aj archaické. Obsahuje minihry na konci etapy, svetové uzly a opakujúci sa portál (asi v tretine úrovní), ktorý vedie s malými rozdielmi k rovnakému bossovi. Obsahuje zberateľské predmety, ktoré však do príbehu nič neprinášajú, namiesto toho odomykajú náročné úrovne a hrateľné miestnosti s klonovými schopnosťami. Hoci sú fázy pomerne jednoduché, zdá sa, akoby sa dizajnéri obávali, že sa hráči stratia: po porazení bossa sa objaví obrovská blikajúca šípka, ktorá signalizuje koniec úrovne, ako keby jediný dostupný východ nenecháva žiadne pochybnosti. .

Obrázok: Laboratórium HAL/Nintendo cez Polygon

Kirby hry boli vždy predávané deťom a rodinám. Sťažovať sa na ich náročnosť je tak trochu ako sedieť pri detskom stole a čudovať sa, prečo sú stoličky také malé. Na rozdiel od iných veľkých franšíz Nintendo, ktorých zložitosti vás učia opakovanými chybami, Kirby sa vždy hrá s vankúšovým štítom a Deluxe Nie je to nič iné: Existujú systémy nad systémami, ktoré uľahčujú obtiažnosť, od multiplayeru so zručnejšími priateľmi alebo rodinou až po „Majolor’s Helper“, ktorý vám dáva zdravotné elixíry a preváža vás cez jamy (niečo, čo by som ocenil, keď som sa prvýkrát učil, ako na skok z plošiny). Všetky tieto systémy sú skvelé a žiadny z nich neuberá zo skúseností s učením sa, ako navigovať Kirbyho svetom.

Mladí ľudia však oceňujú novosť a kreativitu a iné hry v sérii to poskytujú v hojnosti. Je rozdiel medzi jednoduchosťou – niečo, čím bola do určitej miery každá vydaná Kirbyho hra – a opakovaním. Väčšinu času, Späť do Dreamland Deluxe Stavia na tom, čo sa urobilo v minulosti, a nie na skúšaní niečoho nového.

Obrázok: Laboratórium HAL/Nintendo

READ  Funkcie dostupnosti PS5 od spoločnosti Ratchet & Clank sa snažia uľahčiť hranie zúrivej hry

Najpríjemnejšie chvíle Deluxe Sú to tie, s ktorými som narazil na nejaké trenie, zvyčajne keď hra vyhodila novú mechaniku a musela ju resetovať. Držať sviečku pri postupe cez tmavé miestnosti alebo navigovať dolu kopcom namiesto toho, aby ste unikli želatínovej stene smrti, mi opäť pripadalo menej skľučujúce, ako keby som musel rozšíriť svoje chápanie toho, čo odo mňa hra očakáva. Tieto chvíle boli vzácne, ale naozaj prestali.

Očakával som, že sa budem cítiť rovnako pri najvýraznejšom prírastku v DeluxeMagolorský epilóg, kde ovládate titulnú postavu, aby ste mohli manévrovať novými oblasťami. Predpoklad je skvelý – vašej postave začne dochádzať energia a vy si musíte vybudovať jej štatistiky zbieraním energetických loptičiek v postupe podobnom RPG, ktorý sa nepodobá ničomu v režime Kirby. Ale zatiaľ čo Magolor má spočiatku iný štýl hry ako Kirby, postupným opätovným získavaním jeho schopností sú jeho pohyby viac v súlade so silou levitácie a kopírovania ružového pýchavka. Nie, Magolor nemôže používať kopírovacie schopnosti a áno, namiesto hviezdy strieľajú guľu. Ale tam rozdiely končia. Magalor sa nakoniec stane Kirbyho derivátom, keď sa pohybujete cez fázy, ktoré sa síce líšia od Kirbyho úrovní, ale zdieľajú s nimi pôvod a výzvy a vo všeobecnosti majú menej detailov a menej šarmu. Aj keď to bolo osviežujúce ako zmena oproti hlavnej hre, rýchlo sa ukázalo, že je to tenkosť. Ako hlavný predajný bod tohto adaptéra chýba Magalor Epilogue dlhovekosť.

Obrázok: Laboratórium HAL/Nintendo

Späť do Dreamland Deluxe Je to prestavba s novým náterom, ale s niekoľkými zmysluplnými zmenami. Je to určite vyleštené. Jediná vec, ktorá aktívne bránila môjmu zážitku, bol rýchly vstup, ktorý je naozaj ťažké spustiť, čo spôsobilo, že ste sa pomaly vzdialili od vecí, ako je spomínaná stena rolovania. Ale stále som sklamaný jeho tradíciou – jeho spokojnosťou, že sa nielen vyhýba presadzovaniu myšlienok pôvodného vydania z roku 2011 (kritika, ktorá môže byť menej relevantná pre tých, ktorí uprednostňujú tradičnejšie Kirby), ale tiež sa vyhýbam viac experimentovaniu s jeho značkou. – nový materiál.

READ  Pridané tri hry Sega Genesis / Mega Drive na prepnutie rozširujúceho balíka online

Zdá sa, že najlepší spôsob, ako hrať túto hru, je tímová hra, možno s mladším človekom v tíme, ktorý dokáže oceniť novosť výzdoby a boja bez toho, aby sa zasekol. Aj keď poskytuje podhry a epilógový režim viac Obsah, skutočne nepridávajú veľa hmoty. Pre tých, ktorým hra na Wii chýbala a chcú si kooperatívnu hru vyskúšať, ponúka množstvo spôsobov, ako tak urobiť. Ale ak vyskúšate pôvodnú verziu, Deluxe Je to len väčšia verzia toho istého – trochu krikľavejšie, trochu dlhšie, ale nič neprehliadnuteľné.

Kirbyho návrat do Dreamland Deluxe Vyjde 24. februára na Nintendo Switch. Hra bola skontrolovaná pomocou kódu na stiahnutie predbežného vydania poskytnutého spoločnosťou Nintendo. Vox Media má pridružené partnerstvá. Tieto neovplyvňujú redakčný obsah, aj keď Vox Media môže získať provízie za produkty zakúpené prostredníctvom pridružených odkazov. Môžeš nájsť Ďalšie informácie o etickej politike Polygon tu.

Čítaj viac