Recenzia: Eiffel – Cineuropa

making of
]
(2,8 milióna vstupov vo Francúzsku v roku 2015) a jeho pokračovanie Francúzsky rozvod (otec alebo matka 2) [+see also:
]
(1,36 milióna divákov do konca roka 2016), režisér teraz robí skok k veľkorozpočtovým filmom s historickou rekonštrukciou a špeciálnymi efektmi vo forme Eiffel [+see also:
]
, Ktorý Pathé Dnes sa premieta vo francúzskych kinách. S rozpočtom vyše 23 miliónov eur ide o film, po ktorom bude nasledovať dvojdielny film režiséra Traja mušketieri (D’Artagnan A moje narodeniny), ktorý sa natáča za regulovanú sumu 60 miliónov eur, ktorý bol natočený (Prečítajte si newsletter) Tiež brilantné hviezdy Eiffel hrdina príbehu, Roman Doris.

(Článok pokračuje nižšie – obchodné informácie)

Sú to astronomické sumy, ktoré jasne zvyšujú stávku a pripomínajú každému, kto by náhodou zabudol, že je to siedme umenie, ktoré riadi spojenectvo medzi remeslom a priemyslom (najmä v sofistikovanom lodnom systéme vyvinutom na financovanie francúzskej produkcie) a že schopnosť každého starého filmára zvládnuť také ambície má natáčanie filmov, ktoré cielia (a uspokojujú) celý rad potenciálnych divákov. Tieto impozantné túžby, ktoré sa pýšia víziou a znalosťami, sú tiež hybnou silou súkromnej cesty Gustava Eiffela, muža známeho ako „Čarodejník železa“, slávneho staviteľa veže.

„Postavíme sen,“ „300 metrov vysokú vežu, celú vyrobenú z kovu, v centre Paríža a všetci z toho budú mať úžitok.“ V septembri 1886 Washingtonov pamätník, slávnostne otvorený v predchádzajúcom roku, nastavil nový 169-metrový štandard v malom svete veľkých medzinárodných tvorcov pamiatok. V kontexte Svetovej výstavy, ktorá sa má začať v Paríži v roku 1889, hľadá francúzska vláda niečo ohromujúce a plné umenia a inžinier Gustave Eiffel (Roman Doris) sa tejto výzvy chopil. Pre malú romancu, ktorá sa odohráva vo filme, to urobil z lásky k Adrienne (Emma McKeeová), teraz už vydatá žena, s ktorou sa náhodne znovu stretáva a zdieľa romantickú minulosť, ktorá sa skončila veľmi zle pred 26 rokmi v Bordeaux, keď Eiffel začal svoju kariéru stavbou železničného mosta.

READ  Euro 2020 - Poľsko / Slovensko: na ktorom kanáli a v akom čase sa dá zápas sledovať naživo?

Bez toho, aby bola úplne zbavená zásluh, táto romantická orientácia, ktorá prechádza cez väčšinu filmu prostredníctvom flashbackov, nie je v skutočnosti jeho silnou stránkou; Je to výpravný sprievod, ktorý musíte nasledovať, aby ste sa dostali k tomu, čo sa ukáže ako srdce príbehu: k stavbe Eiffelovej veže. Prekážky a technické riešenia (blízkosť Seiny, blato, potreba zabezpečiť inštaláciu a stabilitu napriek ľahkej povahe konštrukcie, komory na stlačený vzduch, bleskozvody, odolnosť proti vetru, piesok a valce, plány a dielne, osadené trámy len tri centimetre od seba , lokalita Má viac ako 300 pracovníkov s Damoklovým mečom, visia na nich štrajky atď.), boj o financovanie a s médiami („Príde to príliš veľa. Nebolo by to rentabilné“, protest miestnych obyvateľov o „škaredých v Paríži“ alebo „kampane hanby“) a preteky s časom, aby sa vyšplhali do neba a skončili včas na Svetovú výstavu… Film sa pozerá späť na boj, ktorý viedol „muž s väčším nápadom ako on“ a ponúka množstvo detailov, rýchlosť a dôveryhodnosť. Je to parížsky epos, ktorý svedčí o silnej zdatnosti v natáčaní scén a v integrácii špeciálnych efektov, ktoré mu dodal viac energie vynikajúci herec v hlavnej úlohe (má v sebe niečo z Doriana Graya, čo mu umožňuje hrať hlavného hrdinu celých 29 rokov. príbeh). Je to hazard, ktorý sa vypláca tomuto obľúbenému filmu, ktorý sa netají svojimi cieľmi a v konečnom dôsledku plní svoje sľuby.

Eiffel produkovaný VVZ .výroba A Pathé filmy, v koprodukcii s filmy M6, belgická spoločnosť Rozsah obrázkov Nemecký outfit Film Konštantín. Celovečerný film sa predával takmer po celom svete Pathé International.

(preložené z francúzštiny)