Pravidelné cvičenie môže zlepšiť účinnosť vakcín proti Covid

Pozastavenie

Pravidelné cvičenie môže zväčšiť výhody očkovania alebo posilňovacej dávky po koronavíruse, aj keď si podľa novej správy naplánujete stretnutie o týždne alebo mesiace. štúdium Účinky pravidelnej fyzickej aktivity a očkovania.

Štúdia, ktorá zahŕňala takmer 200 000 mužov a žien v Južnej Afrike, zistila, že očkovanie proti vírusu Corona u väčšiny z nich účinne predchádzalo závažným ochoreniam. Najlepšie sa to však osvedčilo ľuďom, ktorí pravidelne cvičia. Nakoniec mali o 25 percent menšiu pravdepodobnosť, že budú hospitalizovaní s koronavírusom, ako ľudia so sedavým zamestnaním, aj keď všetci dostali rovnakú vakcínu.

„Myslím si, že táto štúdia pridáva k rastúcim dôkazom, že každodenná fyzická aktivita je spolu s očkovaním tou najdôležitejšou vecou, ​​ktorú môžete urobiť, aby ste zabránili závažným následkom ochorenia COVID-19,“ povedal Robert Salles, MD, lekár pre rodinnú a športovú medicínu. Kaiser. Permanente Fontana Medical Center v Kalifornii a bývalý prezident American College of Sports Medicine. Skúmal Covid a cvičenie, ale nebol zapojený do novej štúdie.

Výsledky štúdie však vyvolávajú otázky o tom, koľko – alebo ako málo – cvičenia by mohlo lepšie maximalizovať výhody vakcíny a či nie je príliš neskoro na to, aby ste ju využili, ak ste už boli plne zaočkovaní alebo čoskoro budete.

Veľký počet výskumov za posledný rok ukázal, že aktivita a fyzická zdatnosť výrazne znižujú riziko vážneho ochorenia, ak sa nakazíte COVID-19. predaj viedol a štúdiumNapríklad z takmer 50 000 obyvateľov Kalifornie, ktorí mali pozitívny test na koronavírus predtým, ako boli vakcíny dostupné. Tí, ktorí pravidelne chodili alebo cvičili predtým, ako ochoreli, mali väčšiu pravdepodobnosť, že budú potrebovať liečbu v nemocnici ako sedaví ľudia.

Podobne aj v auguste prehodnotiť Zo 16 predchádzajúcich štúdií zahŕňajúcich takmer 2 milióny ľudí sa dospelo k záveru, že u aktívnych ľudí je menej pravdepodobné, že budú infikovaní, hospitalizovaní alebo úmrtia na koronavírus ako neaktívni ľudia.

READ  Mliečna dráha má zlomenú ruku, ktorá by mohla odhaliť jej galaktickú históriu

Koronavírus by vás mohol vrátiť o desaťročie cvičebných ziskov

Tieto prepojenia medzi cvičením a ochranou pred koronavírusom majú zmysel, povedal Salles. Vieme, že „imunitná funkcia sa zlepšuje pravidelnou fyzickou aktivitou,“ povedal, ako aj zdravie pľúc a úroveň zápalu, čo môže prispieť k zhoršeniu zlých výsledkov s koronavírusom.

Štúdie sa však nezaoberali tým, či aktívni ľudia získajú ďalšie výhody z vakcín a boosterov proti koronavírusu.

Takže pre novú štúdiu, práve publikovanú v British Journal of Sports Medicine, výskumníci v Johannesburgu zhromaždili anonymné záznamy o takmer 200 000 mužoch a ženách z najväčšej národnej zdravotnej poisťovne.

Záznamy obsahovali informácie o očkovaní ľudí, výsledkoch koronavírusu a cvičebných návykoch, získané z monitorov aktivity a návštev telocvične. Keďže zdravotná poisťovňa dávala ľuďom body a ceny za to, že sú aktívni, subjekty v štúdii mali tendenciu presne bodovať každé cvičenie.

Vedci najskôr rozsiahlo porovnávali očkovaných a neočkovaných ľudí. (Vakcína Johnson & Johnson bola v tom čase jedinou dostupnou možnosťou.) Ako sa dalo očakávať, u neočkovaných sa vyvinul covid a vážne ochoreli s oveľa väčším počtom vakcín.

Dokonca aj medzi plne zaočkovanými spôsobilo cvičenie veľký rozdiel vo výsledkoch COVID-19, povedal John Patricius, profesor klinickej medicíny a zdravotníckych vied na Univerzite Witwatersrand v Johannesburgu-Bramfonteine, ktorý viedol novú štúdiu.

Zaočkovaní ľudia, ktorí chodili alebo cvičili mierne po dobu najmenej 150 minút týždenne, mali takmer trikrát menšiu pravdepodobnosť, že budú prijatí do nemocnice, ak sa nakazia vírusom, ako tí, ktorí boli zaočkovaní, ale boli neaktívni.

Reálnejšie povedané, ich vakcíny ich chránia o 25 percent lepšie ako rovnaké vakcíny u ľudí so sedavým zamestnaním.

Cvičili ste v poslednej dobe svoj telesný tuk?

Cvičebné návyky týchto ľudí spĺňali alebo prekračovali štandardné cvičebné pokyny propagované Svetovou zdravotníckou organizáciou a Centrami pre kontrolu a prevenciu chorôb, ktoré vyžadujú polhodinu miernej aktivity aspoň päťkrát týždenne, povedal Patricius.

READ  Nové údaje z USA ukazujú, že neočkovaní jedinci majú 14-krát vyššiu pravdepodobnosť, že dostanú opičie kiahne ako očkovaní

Ale aj očkovaní ľudia, ktorí sa menej hýbali a cvičili aspoň hodinu každý týždeň, mali 1,4-krát menšiu pravdepodobnosť, že budú prijatí do nemocnice ako stabilná a zaočkovaná skupina, čo naznačuje, že ich vakcíny boli o 12 percent účinnejšie ako u tých, ktorí tak neurobili. necvičil. .

„Urobte niečo dôležité, aj keď ľudia nespĺňajú úplné pokyny,“ povedal Patricius. Ide o myšlienku, ktorú nazývame „Malé kroky, silný štít“. „

Ak dnes nemôžete chodiť 30 minút, povedal, že 10 minút chôdze je lepších ako úplne vynechať cvičenie.

Táto štúdia však bola korelatívna, čo znamená, že ukazuje prepojenie medzi aktivitou a výsledkami Covidu. Hoci to nedokazuje, že aktivita robí vakcíny účinnejšími, povedal Patricius, prepojenia sú konzistentné a účinky sú významné.

Tiež verí, že tento vzťah bude podobný cvičeniu a iným vakcínam proti koronavírusu, ako sú verzie Moderna a Pfizer, a u ľudí, ktorí nežijú v Johannesburgu.

Ako zvyčajná aktivita zvyšuje odpoveď na vakcínu, zostáva trochu nejasné. Ale Patricius má podozrenie, že silný imunitný systém cvičencov podnecuje tvorbu ďalších práporov protilátok proti vírusu po každom očkovaní. Reakciu môže ovplyvniť aj životný štýl, vrátane stravy a príjmu ľudí.

Snáď najviac povzbudivé bolo: „Nemyslím si, že je niekedy príliš neskoro“ začať cvičiť, povedal. Bola neaktívna? Vaša dnešná túra by mala začať pripravovať váš imunitný systém, aby reagoval s nadšením na ďalšie očkovanie alebo vystavenie vírusu. „Navyše, nepotrebujete lekársky predpis a je to zadarmo,“ poznamenal.

Prihláste sa na odber bulletinu Well + Being, zdroj odborných rád a jednoduchých tipov, ktoré vám pomôžu žiť každý deň dobre

Máte otázku týkajúcu sa fitness? E-mail [email protected] Na vašu otázku môžeme odpovedať v budúcom stĺpci.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.