Nová štúdia navrhuje znížiť riziko syndrómu dráždivého čreva dodržiavaním zdravého životného štýlu



CNN

Adopcia a Zdravý životný štýl Nová štúdia zistila, že môže znížiť riziko syndrómu dráždivého čreva alebo IBS.

Pre dospelých v strednom a staršom veku, ktorí boli fyzicky aktívni, mali dostatok spánku a dobre jedli Vysokokvalitná stravaalebo ktorí pili alkohol s mierou alebo nefajčili, riziko vzniku gastrointestinálnej poruchy kleslo až o 42 %, uvádza štúdia zverejnená v utorok v r. Gut Journal.

Ľudia so syndrómom dráždivého čreva pociťujú bolesť brucha, nadúvanie a abnormálne vyprázdňovanie. Chronický stav môže spôsobiť kŕče, plynatosť, hnačku alebo zápchu, Podľa Mayo Clinic.

Táto bežná porucha postihuje 5 % až 10 % svetovej populácie alebo až 1 z 10 ľudí na celom svete. Vplyv poruchy aj na žalúdok a črevá Na duševné zdravieTento stav je dobre známy, ale príčina tohto stavu nie je úplne pochopená, napísali autori štúdie.

Výskumný tím v Hong Kongu zistil, že čím viac sa účastníci štúdie o zdravom životnom štýle riadili, tým väčšia bola ochrana pred IBS. Účastníci, ktorí vykazovali jedno správanie, mali o 21 % menšiu pravdepodobnosť vzniku symptómov IBS V porovnaní s tými, ktorí nesledovali žiadne správanie, zatiaľ čo tí, ktorí sa správali dvakrát, mali o 36 % nižšie riziko. Tí, ktorí vykonali tri až päť zo správania, mali o 42 % nižšie riziko.

Ksenia Ovchennikova/Moment RF/Getty Images

Syndróm dráždivého čreva je bežná porucha, ktorá postihuje až 1 z 10 ľudí na celom svete. Vedci tvrdia, že príčina tejto poruchy nie je úplne pochopená, ale zdravý životný štýl jej môže zabrániť.

„To naznačuje, že modifikácie životného štýlu majú potenciál byť účinnou stratégiou primárnej prevencie IBS,“ uviedol spoluautor štúdie. Vincent Chi Ho Chung, profesor na Jockey Club School of Public Health and Primary Care na Čínskej univerzite v Hong Kongu, uviedol v e-maile. „Pokiaľ je nám známe, naša štúdia je jednou z prvých rozsiahlych štúdií, ktoré potvrdzujú, že kombinácia zdravého životného štýlu môže výrazne znížiť riziko vzniku IBS.“

READ  Úplne nové diamantové sklo vyrobené z uhlíkových buckyballs

Dodal, že väčšina doteraz zozbieraných správ o syndróme dráždivého čreva sa zameriavala skôr na diagnostiku a liečbu ako na prevenciu.

Predchádzajúce štúdiá Faktory nezdravého individuálneho životného štýlu boli podľa štúdie spojené so zvýšeným rizikom IBS a vedci chceli vedieť, či kombinácia zdravotných faktorov bude fungovať na odvrátenie tohto stavu.

Štúdia hodnotila 64 268 účastníkov vo veku od 37 do 73 rokov, u ktorých predtým nebola diagnostikovaná porucha. Biobanka Spojeného kráľovstva, rozsiahlu biomedicínsku databázu. Po 12,6 rokoch bolo v skupine hlásených 961 prípadov (1,5 %) IBS a u tých, ktorí si nezachovali žiadne zo zdravého správania, bolo najväčšie riziko vzniku tohto stavu.

Vedci definovali správanie v oblasti zdravého životného štýlu ako udržiavanie vysokej úrovne intenzívnej fyzickej aktivity, denná konzumácia vysokokvalitnej vyváženej stravy, konzumácia mierneho množstva alkoholu denne (5 až 15 gramov), sedem až deväť hodín spánku za noc a nie Nikdy nefajčite.

Keď analyzoval správanie oddelene, študijný tím zistil, že dostatok spánku každú noc je najúčinnejší pri znižovaní rizika IBS, povedal Chung. Jedinci s vysokou kvalitou spánku majú o 27 % nižšie riziko vzniku tejto poruchy v porovnaní s tými, ktorí ju nemajú. Zapojenie sa do intenzívnejšej fyzickej aktivity znížilo riziko o 17 %, zatiaľ čo nikdy nefajčenie znížilo riziko o 14 %.

Výskumníci tiež zistili, že mierna konzumácia alkoholu v kombinácii s ďalšími štyrmi spôsobmi zdravého životného štýlu spôsobila väčšie zníženie rizika IBS ako úplné abstinovanie od alkoholu. Vedci zistili, že je to prekvapivý výsledok, ktorý si vyžaduje ďalšie skúmanie, povedal Zhong.

„Je dôležité, aby jednotlivci vzali do úvahy svoj zdravotný stav pri implementácii týchto zistení v každodennom živote,“ povedal Chung. „Napríklad abstinencia od alkoholu stále prináša výhody, ak je v súlade s osobnými rozhodnutiami, a starší ľudia sa môžu venovať fyzickej aktivite na miernej úrovni namiesto intenzívneho cvičenia.“

READ  Nedostatok spánku môže poškodiť vaše stravovacie návyky a spôsobiť zvýšenie telesnej hmotnosti

Študijný tím zoskupil účastníkov na základe počtu správania, ktoré si osvojili, pričom tí, ktorí si osvojili tri až päť spôsobov správania, sa zoskupili, aby sa zväčšila veľkosť vzorky na analýzu. Väčšinu tejto skupiny tvorili mladšie ročníky žien a bolo ich menej BMI Podľa vedcov sa u nich s väčšou pravdepodobnosťou vyskytol v rodinnej anamnéze syndróm dráždivého čreva (BMI) a nižší BMI.

„Výskum vývoja stratégie primárnej prevencie IBS je veľmi dôležitý vzhľadom na to, že toľko ľudí má IBS a väčšina z nich sú ženy,“ povedal. Dr. Beverly Greenwood-Van Merveld, profesor fyziológie cvičenia na University of Oklahoma Health Sciences Center, uviedol v e-maile. „Dôkazy z tejto veľkej skupiny naznačujú, že výber životného štýlu hrá hlavnú úlohu pri rozvoji IBS.“

Štúdia nezahŕňala zníženie stresu ako súčasť pozorovaného životného štýlu. Greenwood Van Merveld, ktorý Preštudujte si úlohu stresu Pri tejto poruche povedal, že vynechanie je prekvapujúce, pretože stres bol študovaný ako faktor, ktorý hrá dôležitú úlohu pri IBS. Okrem toho je obmedzený vekový rozsah znepokojujúci, povedala, pretože IBS sa často vyvíja v ranom dospelom veku, ale súčasná štúdia zahŕňala účastníkov s priemerným vekom 55 rokov.

„Opatrenia sú obmedzené, ale pretože veľkosť vzorky je taká veľká, poskytujú cenné informácie o tom, čo by mohlo znížiť pravdepodobnosť vzniku IBS v strednom a staršom veku,“ povedal. Dr. Margaret Heitkemperprofesor na Katedre biobehaviorálneho ošetrovateľstva a zdravotníckej informatiky na University of Washington a odborný asistent na oddelení gastroenterológie, uviedol v e-maile.

„Ako zdôrazňujú autori, IBS je heterogénny stav a v hre môže byť množstvo ďalších faktorov.“ Heitkemper nebol zapojený do štúdie.

Udržujte dobrú hygienu spánku a zdravie čriev

Heitkemper, ktorý študoval spánok u žien so syndrómom dráždivého čreva, uviedol, že je potrebná ďalšia štúdia o vplyve dobrého spánku na prevenciu IBS, pretože spánkové laboratórium by poskytlo konkrétnejšie dôkazy ako spánok v domácom prostredí.

Heitkemper povedal, že štúdia zistila, že udržiavanie faktorov zdravého životného štýlu je dôležité. Dodala, že dodržiavanie zásad spánkovej hygieny, ako je nepoužívanie elektronických zariadení pred spaním a vyhýbanie sa kofeínu večer, pomôže jednotlivcom, ktorí majú problémy s lepším spánkom.

„Zdravie vašich čriev by sa nikdy nemalo považovať za samozrejmosť a musí byť chránené,“ povedal Greenwood-Van Mierveld. „Moja rada je jesť zdravo a znižovať hladinu stresu prostredníctvom každodenných nástrojov na zníženie stresu, ako je meditácia.“

Prihláste sa na odber bulletinu CNN Sleep, But Better. Náš sedemdielny sprievodca obsahuje užitočné rady na dosiahnutie lepšieho spánku.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *