Je žaloba Dominionu za ohováranie vo výške 1,6 miliardy dolárov smrteľnou ranou pre Murdocha a Fox News? | Rupert Murdoch

Rupert Murdoch musí len zriedka reagovať na alternatívne fakty prezentované vysoko ziskovou americkou káblovou sieťou Fox News.

Jej konšpiračné tvrdenia o predvádzaní zakrývania od útoku v Benghází v roku 2012 po klimatickú krízu a Covid-19 diváci Foxu odsúdili a väčšina zvyšku Ameriky ich zavrhla, potom sa svet pohol ďalej. V utorok však 91-ročný miliardársky mediálny magnát bude musieť pod prísahou odpovedať na ťažké otázky o vnútornom fungovaní Foxu.

Hlasovacie systémy Dominion žaluje Televízna spravodajská stanica a jej materská spoločnosť Fox Corp, ktorú vlastní Murdoch, boli žalovaní o 1,6 miliardy dolárov (1,3 miliardy libier) za opakované obvinenia, že zmanipulovali hlasovacie zariadenia ako súčasť sprisahania s cieľom ukradnúť prezidentské voľby v roku 2020 Donaldovi Trumpovi.

Žaloba zdôrazňuje podiel Fox News na podpore Trumpovej kampane „Stop the Steal“ a jej podiel na vedení povstania zo 6. januára v Kapitole. Právni experti však tvrdia, že spoločnosť Dominion, ktorá dodala hlasovacie zariadenia do 28 štátov, zrejme buduje širší prípad Fox News Má dlhú históriu dezinformácií a tok faktov, ktoré nezapadajú do redakčného radu.

Počas niekoľkých posledných mesiacov sa právnici Dominionu prepracovali na úroveň producentov, vedúcich pracovníkov a moderátorov Fox News s prísažnými výsluchmi o pracovnej kultúre siete a jej týždňoch sprisahania a niekedy až bizarnými tvrdeniami o Trumpovej porážke. V pondelok právnici odstránili najstaršieho syna Murdocha, ktorý by mal byť nástupcom generálneho riaditeľa Fox Corp Lachlana.

Teraz Dominion dosiahol vrchol stromu. Očakáva sa, že svedectvo nahromadené počas niekoľkých mesiacov postaví Murdochovú, predsedníčku Fox Corp., do ťažkej pozície buď popierať svoju kontrolu nad tým, čo sa deje v jeho najvplyvnejšej americkej spravodajskej operácii, alebo obhajovať svoju kampaň na propagáciu najväčšej lži v amerických voľbách. . Dátum.

Murdoch sa už potýka s nákladným dedičstvom hackovanie telefónu Podľa britských novín News of the World and slnko. Jeho britská spoločnosť zaplatila za posledné desaťročie viac ako 1 miliardu libier (1,2 miliardy dolárov), aby zabránila šokujúcim detailom vypočuť si na verejnom pojednávaní bez konca po sudcovi Najvyššieho súdu začiatkom tohto roka. Odmietnutie zabrániť podávaniu nových nárokov.

Keď bol Murdoch v roku 2011 vyzvaný, aby svedčil pred parlamentným vypočutím v Spojenom kráľovstve o hacknutí telefónov zavraždenej školáčky a stoviek politikov, celebrít a iných verejných činiteľov, povedal, že to bol jeho najskromnejší deň. . života. Tvrdil tiež, že o priestupku nič nevedel a uviedol, že bol uvedený do omylu.

Povedal parlamentu: „Mám pocit, že ľudia, ktorým dôverujem… nehovorím, ktorí… ma sklamali a myslím si, že sa správali hanebne.“ „Je čas, aby zaplatili.“

Nemôže však tvrdiť nič také o Fox News, kde sa jeho nepravdivé vyhlásenia naplno prejavili. Zatiaľ to jediní platiaci ľudia v sieti urobili správne.

Problémy sa začali počas volebnej noci po tom, čo Fox zavolal do kľúčového swingového štátu Joea Bidena v Arizone. Pozvánka Trumpa rozzúrila a rozpútala odpor jeho priaznivcov proti sieti.

V tom momente generálna riaditeľka Fox News Susan Scottová varovala, aby ste nepodľahli tlaku na prijatie alternatívnej reality a zvrátenie výzvy Arizony.

„Nemôžeme dať šialencom ani centimeter,“ povedala podľa súdnych záznamov.

Ako sa ukázalo, „The Madmen“ trvalo míľu, pretože Fox News počas nasledujúcich týždňov predstavila Trumpovým právnikom, poradcom a obhajcom nespočetné množstvo konšpiračných teórií o tom, ako boli voľby ukradnuté Trumpovi, vrátane zmanipulovania hlasovacích strojov.

A spolu s nimi aj niektoré z najväčších mien Foxu prijali výkrik podvodu. NPR odhalila, že počas procesu zisťovania Dominion získal e-mail napísaný producentom Fox News, ktorý prosil kolegov, aby nepustili jednu z týchto moderátoriek, Jeanine Pirro, do vysielania, pretože šírila konšpiračné teórie o hlasovaní. Biro, bývalý generálny prokurátor a Trumpov dôverník, pokračoval vo vysielaní.

Právnici tiež získali množstvo interných listov, ktoré sú „dôkazom, že Fox vedel, že lži, ktoré vysielala o Dominione, boli nesprávne“ a sú súčasťou kultúry politicky podfarbeného spravodajstva a vysielania, ktoré je ďaleko od tvrdenia siete, že sú „spravodlivé a vyvážené“.

Dominion tvrdí, že bez Foxa by „tieto fantázie“ o volebných podvodoch nikdy nezískali rovnakú pozornosť medzi toľkými Američanmi.

„Fox vzal malý plameň a zmenil ho na lesný požiar,“ tvrdí spoločnosť v žalobe.

V auguste právnici vypočuli ďalšieho moderátora, Seana Hannityho, ktorý bol opísaný ako „Súčasť aparátu Trumpovej kampaneVypočúvali ho viac ako sedem hodín, vrátane rozhlasového vysielania dva týždne po prezidentských voľbách, v ktorých bol hosťom Trumpov právnik a konšpiračný teoretik Sidney Powell.

Powell tvrdil, že Dominion „spustil algoritmus, ktorý zbieral Trumpove hlasy a dal ich Bidenovi“. Uviedla, že spoločnosť „používala stroje na vstrekovanie a pridávanie obrovského množstva hlasov pre Bidena.“ Powell tiež tvrdil, že Dominion použil softvér vyvinutý na pomoc zosnulému venezuelskému vodcovi Hugovi Chávezovi ukradnúť voľby.

Dominion uviedol, že varoval Fox News, že obvinenia sú nepravdivé, no naďalej ich vysielal v snahe upokojiť Trumpových priaznivcov zo strachu, že by sa presunuli k iným pravicovým vysielateľom.

„Je to organizované úsilie,“ povedal právny zástupca Dominionu na pojednávaní. „Nielen, že je súčasťou každého jednotlivého hostiteľa, ale je to aj v rámci Fox News ako spoločnosti.“

Zatiaľ jediní zamestnanci Fox, ktorí zaplatili cenu za katastrofu, sú tí, ktorí to pochopili správne. Niekoľko týždňov po voľbách sieť prepustila svojho politického riaditeľa Chrisa Stirwalta, ktorý rozzúril Trumpa a ďalších republikánov tým, že odmietol ustúpiť od Bidenovej výzvy v Arizone. Šéfredaktor Washingtonu Bill Sammon, ktorý podporoval Stirewaltovo rozhodnutie, odišiel do dôchodku.

Fox tvrdí, že Hannity a ostatní moderátori sú chránení tlačovým privilégiom, ale túto situáciu komplikuje popis svojej úlohy moderátora Foxu.

Pri obhajobe svojej verejnej zaujatosti v prospech Trumpa a republikánov má Hannity viac ako raz Povedal, že nie je novinár Ale moderátor talkshow je, a preto nemusí dodržiavať etické štandardy profesie. Rovnaký postoj zaujal aj začiatkom tohto roka po tom, čo výbor Kongresu 6. januára odhalil desiatky jeho listov šéfovi Trumpovho štábu Markovi Meadowsovi, Poraďte a hľadajte vedenie Biely dom spochybnil aj výsledok prezidentských volieb.

READ  Holandsko opätovne implementuje mandát na masky, pretože sa zvyšuje počet prípadov COVID-19

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.