Altros (PS5) recenzia | Platobný dvor

Toto sa už pre fanúšikov Metroidvania zmenilo na rušný rok. Ultros, ktorý vychádza zo zadnej časti nádherne vynikajúceho Prince of Persia: The Lost Crown, teraz prichádza od menšieho vydavateľa, no bez výraznejšej vlastnej fanfáry. S jedinečným umeleckým štýlom a viscerálnym znepokojujúcim tónom to teraz určite vyzerá ako nič iné, s tajomnejším a hráčsky poháňaným príbehom, než by ste čakali.

V hre sa hráči prebúdzajú na tajomnej vesmírnej lodi, ktorá podľa všetkého hostí zrod obrovského vesmíru nazývaného Ultros – akýsi lovecraftovský kozmický horor, ktorý sa inštinktívne javí ako niečo zlé pre vesmír.

Približne prvá hodina Ultrosu je celkom tradičná, keď preskúmate časť mapy, ktorá sa posúva do strany, nájdete krátky meč, s ktorým budete bojovať, a stretnete pár zvláštnych a zvláštnych postáv, ktoré vám dajú nejaké tajomné informácie, ktoré musíte vstrebať. Začnete skúmať strom zručností a poviete vám, že budete môcť priradiť iba niekoľko z týchto zručností, ktoré si ponecháte medzi „epizódami“, bez toho, aby ste celkom vedeli, čo to znamená.

Ultras Review – snímka obrazovky 2 zo 4

Potom, po prekonaní prvého drvivého bossa hry, bude táto hádanka vyriešená, keď odpojíte spiaceho mnícha od Ultrosovho pôrodného procesu (čítate správne) a necháte sa vtiahnuť do časopriestorového víru, aby ste sa prebudili tam, kde ste začali. Budete mať iba zručnosti, ktoré sa vám podarilo vybrať na ochranu, a ten mních bude stále sťatý, ale odtiaľ budete musieť začať odznova, prejsť sa do centrálnej miestnosti, aby ste znova nabrali silu a vydali sa von. . Ak chcete nájsť akúkoľvek novú cestu, môžete použiť spomenutý nástroj na nájdenie svojho ďalšieho mnícha.

Toto je epizóda Ultros, zvláštne spojenie tradície Metroidvania s najľahšími ozdobami roguelitov. Je to epizóda, ktorá vás príliš neresetuje, ale tematicky zarezonuje, keď začne odhaľovať ďalšie podrobnosti o lodi, na ktorej sa nachádzate (väčšina týchto detailov ešte nie je úplne konečná).

READ  Členovia programu Google Play Points Gold a starší môžu získať 40 % zľavu na sériu Pixel 8 a tablet Pixel

Vašimi hlavnými nástrojmi sú krátky meč na boj a malý plávajúci robot s názvom Extractor, v ktorom sa nachádzajú vylepšenia navigácie, ktoré získate krok za krokom pri postupe v hre. Boj je jednoduchý, do značnej miery sústredený okolo systému uhýbania, ktorý necháva protivníkov otvorených po dobre načasovaných stlačeniach tlačidiel, a hoci je pekný a pomerne citlivý, čoskoro si uvedomíte, že rozmanitosť nepriateľov výrazne chýba. Hra má tiež malú alebo žiadnu krivku obtiažnosti; Šéfovia sú vždy naozaj priamočiari a nepriatelia sa dajú ľahko prekonať, pričom jediné skutočné prekážky, s ktorými sme sa kedy stretli, sa často ukázali ako navigačné.

Ultras Review – snímka obrazovky 3 zo 4

Keď budete zabíjať hučiace príšery, budete zbierať časti tiel, ktoré sa dajú použiť na liečenie a na naplnenie vašich skladov štyrmi levelovacími zdrojmi, čo je systém, ktorý znie mätúcejšie než v praxi. Toto rabovanie vedie k poslednému zvratu v hre, jednej z najinovatívnejších hier Ultros. Môžete tiež nájsť a zbierať semená, keď sa pohybujete po lodi, zasádzať ich na špecifické miesta, aby vyklíčili rôzne druhy rastlín, pričom niektoré ponúkajú množstvo liečivých bobúľ, zatiaľ čo iné ponúkajú nové možnosti pohybu, od lezeckých bodov po hybnosť. – Zvyšuje rýchlosť výstavby.

V posledných dvoch epizódach sa rozhodnete pestovať druhy rastlín, ktoré môžu mať skutočne osobný vplyv na rozľahlú mapu, aj keď je jasné, že hra bola starostlivo navrhnutá tak, aby vám tieto voľby zabránili v prístupe do oblastí, ktoré máte. prístup, pokiaľ neexistujú skutočne jasné znaky. Najlepšie zo všetkého je, že rastliny sa po dokončení cyklu zväčšia a čoskoro sa loď začne stávať bujnejšou a plnou rastlín, čo rezonuje s niektorými rytmami príbehu.

Tento svieži, pulzujúci pocit je v súlade s nádherným umeleckým štýlom Ultros, ich najväčším a najpamätnejším hitom. Ide o neónmi vyplnený, ručne kreslený vizuálny zážitok, ktorý je v niektorých smeroch jednoduchý vďaka svojmu základnému 2D dizajnu, no neustále prináša nádherné návrhy a pozadia na vašej ceste k skutočnému predaju svojej umeleckej vízie. Hollow Knight je zrejmým skúšobným kameňom hry a táto tichá, pochmúrna hrateľnosť sa tu v niektorých ohľadoch odráža, ale vizuálne pôsobí Ultros ako kyselinou nasiaknutá verzia tohto podzemného sveta skutočne nezabudnuteľným spôsobom.

READ  Mesačné správy od Susan Miller – júl 2022
Ultras Review – snímka obrazovky 4 zo 4

Avšak v rovnakom duchu ako neuspokojivý boj, Ultrosova čistá platforma tiež nie je na elitnej úrovni, na ktorej fanúšikovia bzučia v očakávaní dlho očakávaného Silksongu. Aj keď je pohyb dostatočne hladký, skoky sú trochu nepresné a rozsah vášho pohybu je veľmi obmedzený, takže vyhliadka na prechod z jednej strany veľkej mapy na druhú môže byť trochu skľučujúca a stresujúca.

Rovnako tak vám hra ku koncu ponúka možnosť zaujať nový prístup, pokiaľ ide o príbeh, a to prepojením celej lode akousi žilovou sieťou – sieťou, ktorá vyžaduje, aby ste sa pohybovali jej chodbami, aby ste spolu starostlivo prepojili uzly.

Proces je v malých dávkach zaujímavý a zábavný, no zamykať za ním rýchle cestovanie je trochu nešikovné a opustenie myšlienky v prospech rýchlejšieho riešenia netrvalo dlho. Vyhýbať sa pomerne častým momentom príjemnej frustrácie je trochu otravné.

Záver

Ultros má vizuálnu identitu hodnú skutočného ocenenia, ohromujúcu víziu exotických farieb s dizajnovými nápadmi, ktoré sa dlho uchovávajú v pamäti. Je škoda, že jeho plošinovka a boj sa tomuto solídnemu úspechu nevyrovnajú. Ak však hľadáte jedinečne vyzerajúcu hru Metroidvania, ktorá je nabitá nápadmi a skromným 10-hodinovým spustením s možnosťou ďalších, ak sa vám to páči, existuje len málo hier, ktoré sa jej štýlovo vyrovnajú.