Štúdia zistila, že niekoľko minút svižnej aktivity môže pomôcť vášmu mozgu

Poznámka redakcie: Pred začatím cvičebného programu sa poraďte so svojím poskytovateľom zdravotnej starostlivosti.



CNN

Čo keby ste sa mohli pozrieť na všetky veci, ktoré robíte každý deň – chodenie z miestnosti do miestnosti, príprava prezentácie za stolom, behanie hore a dole po schodoch, aby ste doniesli zloženú bielizeň alebo behanie po bloku – a zistiť, ktoré z nich vám pomáhajú lepšie alebo ublížiť ti mozog?

Nová štúdia sa pokúsila odpovedať na túto otázku pripojením monitorov aktivity na stehná takmer 4 500 ľudí v Spojenom kráľovstve a sledovaním ich pohybu 24 hodín počas siedmich dní. Vedci potom skúmali, ako správanie účastníkov ovplyvnilo ich krátkodobú pamäť, schopnosť riešiť problémy a spracovávať.

Tu je dobrá správa: Autor štúdie John Mitchell, medicínsky výskumník, povedal, že ľudia, ktorí trávili „krátky čas intenzívnejšími aktivitami – menej ako 6 až 9 minút – v porovnaní s sedením, spánkom alebo jemnými aktivitami, mali vyššie skóre kognície. . Doktorand v Tréningovej rade Inštitútu športu, cvičenia a zdravia na University College London, e-mailom.

Stredná fyzická aktivita je zvyčajne definovaná ako rýchla chôdza, bicyklovanie alebo beh po schodoch. Intenzívny pohyb, ako je aeróbny tanec, jogging, beh, plávanie a jazda na bicykli do kopca, rozprúdi vaše srdce a dýchanie.

študovať, Boli uverejnené v pondelok v Journal of Epidemiology and Community HealthZistilo sa, že vykonanie takmer 10 minút miernej až intenzívnej námahy každý deň zlepšilo pracovnú pamäť účastníkov štúdie, ale malo najväčší vplyv na výkonné procesy, ako je plánovanie a organizovanie.

Mitchell povedal, že kognitívne zlepšenie bolo mierne, ale s dodatočným časom stráveným intenzívnejším cvičením sa výhody zvýšili.

„Pretože nesledujeme kogníciu účastníkov počas mnohých rokov, môže to byť jednoducho tak, že tí jedinci, ktorí sa viac pohybujú, majú v priemere vyššie poznanie,“ povedal. „Avšak áno, mohlo by to tiež znamenať, že aj jemné zmeny v našom každodennom živote môžu mať negatívne dôsledky na naše poznanie.“

Stephen Malin, docent na Katedre kineziológie a zdravia na Rutgers University v New Jersey, povedal pre CNN, že štúdia poskytuje nový pohľad na to, ako aktivita interaguje so sedavým správaním, ako aj so spánkom.

„Pochopenie interakcie medzi spánkom a rôznymi fyzickými aktivitami sa často neskúma,“ povedal Mallen, ktorý sa na novej štúdii nezúčastnil.

Aj keď má štúdia určité obmedzenia, vrátane nedostatku vedomostí o zdraví účastníkov, výsledky ukazujú, že „hromadenie pohybových vzorcov zo dňa na týždeň do mesiaca je rovnako, ak nie dôležitejšie, ako len vyjsť von na jednu reláciu cvičenie.“ „.

Boli tu aj zlé správy: Stráviť viac času spánkom, sedením alebo len ľahkým pohybom bolo spojené s negatívnym vplyvom na mozog. Štúdia zistila, že kognícia sa znížila o 1 % až 2 % po nahradení ekvivalentnej časti miernej až intenzívnej fyzickej aktivity ôsmimi minútami sedavého správania, šiestimi minútami intenzity svetla alebo siedmimi minútami spánku.

„Vo väčšine prípadov sme ukázali, že menej ako 7 až 10 minút MVPA (stredná až intenzívna fyzická aktivita) bolo škodlivých,“ povedal Mitchell.

Mitchell zdôraznil, že táto zmena je len asociáciou, nie príčinou a následkom, kvôli pozorovacím metódam štúdie.

Navyše, výsledky štúdie o spánku nemožno brať ako nominálnu hodnotu, povedal. Dobrý spánok je kľúčový pre fungovanie mozgu pri špičkovom výkone.

„Dôkazy o dôležitosti spánku pre kognitívnu výkonnosť sú silné,“ povedal Mitchell, „ale sú tu dve hlavné výhrady. Po prvé, nadmerný spánok môže súvisieť s horším kognitívnym výkonom.

Po druhé, kvalita spánku môže byť dôležitejšia ako jeho trvanie. Naše akcelerometre dokážu odhadnúť, ako dlho ľudia spali, ale nevedia nám povedať, ako dobre spali.“

Na overenie týchto zistení a na pochopenie úlohy každého typu činnosti je potrebné vykonať ďalšie štúdie. Napriek tomu, Mitchell povedal, štúdia „zdôrazňuje, ako veľmi skromné ​​rozdiely v každodennom pohybe ľudí – menej ako 10 minút – sú spojené s veľmi skutočnými zmenami v našom kognitívnom zdraví.“

READ  NASA objavuje, ako vyzerá čierna diera, a publikuje „remix“ vesmíru

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.