Recenzia: Victim – Cineuropa

Benátky 2022: Slovenský režisér Michal Blaschko vo svojom dlhom debute ukazuje prstom na xenofóbiu, ktorá je vlastná našej spoločnosti

Vita Smachelyuk (vpravo) dovnútra obeťou

Keď jej syna zbili a skončil v českej nemocnici, ukrajinská imigrantka Irina (Vita Smachelyuk) sa dostáva do kolotoča klamstiev, ľudia sú vykorisťovaní, vykorisťovaní a využíva sa sila xenofóbneho napätia. Vo svojom prvom vystúpení, obeťou [+see also:
interview: Michal Blaško
]
ktorý mal premiéru v sekcii Orizzonti 79Ten desiatyMedzinárodný filmový festival v BenátkachSlovenský filmový režisér Michel Blaschko Opäť zachytáva trápenie outsidera uviaznutého v zložitej situácii, pričom pokračuje v tematickom zameraní, ktoré rozvinul vo svojich seriáloch a krátkych filmoch. podozrenie [+see also:
interview: Štěpán Hulík
series profile
]
A Atlantída, 2003 A Zedka.

(Článok pokračuje nižšie – obchodné informácie)

Zodpovedá za svojho syna Igora (Gleb Kucuk) Zdá sa, že úlohou na jednotke intenzívnej starostlivosti sú traja cigánski chlapci, známy pohľad v schátranej budove v nemenovanom českom meste. Igor však tento vývoj udalostí konkrétne neopísal. Je to detektív pán Novotný.Igor Šmila), ktorý ako prvý poznamenal, že Igorovi útočníci „neboli bieli“. Ako sa neskôr v príbehu ukázalo, po prepuknutí napätia to bola lož, ktorú povedal Igor, ktorý sa jednoducho vykoľajil na chodbe.

Ale v tomto momente je už neskoro zmeniť príbeh. Blaschko jasne odhaľuje spoločenskú priepasť, na okraji ktorej stoja dvaja imigranti. Kým sa nepotvrdí ich české občianstvo, akékoľvek narušenia by mohli tento proces sabotovať. Príkladom je zdĺhavý výsluch Novotného, ​​ktorý sa už zrejme menej zaujíma o seba a viac o to, prečo Irine na prvý pokus odmietli občianstvo. Rovnako aj záujem médií, ktorý Irina vzbudila s Michelom (Viktor Zavadel) – bývalá obyvateľka jej susedstva a ako sa ukázalo, muž s konexiami na krajnú pravicu, ktorý Igora využíva ako iskru na spustenie rasistickej revolúcie – ju stavia pod drobnohľad verejnosti.

READ  Comcast a ViacomCBS spúšťajú spoločný program SkyShowtime na 20 európskych trhoch

Mestské úrady tiež súťažia o vlastníctvo rozprávania a ponúkajú Irine peniaze a byt v lepšej oblasti. Pripravuje sa dokonca aj odporúčací list pre váš ďalší občianstvo. Od diváka sa nenápadne žiada, aby si vybral stranu. Využíva Irina situáciu, alebo zámerne využíva trhlinu v systéme, ktorý je proti nej tak pevne naskladaný? Obaja sú v spoločnosti outsideri a snažia sa prežiť. Komunita v ich adoptívnej krajine však viac ako prílev Ukrajincov do Česka pohoršuje miestne rómske obyvateľstvo.

Aby Irina patrila, bude musieť urobiť to, čo musí urobiť každý, aby urobila pokrok – pošliapať všetkých, ktorí zostali. Nielenže je Irinina suseda z Ríma zachytená v krížovej paľbe všetkej pozornosti médií, ale ako možný podozrivý je zatknutý aj jeden z jej synov. A aj keď Irino svedomie začne byť vinné a Igor popiera, že je útočníkom, chlapec zostáva zatknutý. Jednoduchá odpoveď je „Má záznam“. Zdá sa, že je tu príležitosť dostať „iných“ z ulíc.

Blaškovi sa zámerným zachovávaním nejednoznačnosti prostredia filmu podarilo vytvoriť univerzálny príbeh dvojtriednych spoločností, zadržiavanej xenofóbie a rasizmu, ako aj zmarených nádejí a snov. Zatiaľ čo si zvolil Českú republiku ako miesto svojho rodného Slovenska, stránku možno považovať za vzor pre komentáre o celej Európe.

Je to spoločnosť, ktorá sa snaží prezentovať sa ako osvietená, progresívna a inkluzívna. Ale skočí aj na prvú príležitosť, aby rozpútal dlhotrvajúcu škaredú tvár vylúčenia a útlaku. Irina sa stáva bábkou znepriatelených frakcií, pričom dobre vie, že ani jedna z nich ju nikdy skutočne neprijme. Je to prehraný a náročný boj – tak prečo ho nevyužiť na maximum, kým ešte môžete?

obeťou Ide o česko-slovensko-nemeckú koprodukciu organizovanú o nutprodukciaA nutprodukceelektrické ovce Česká televízia A Rozhlas a TV Slovensko. Je medzinárodne distribuovaný spoločnosťou Film Pluto.

Fotogaléria 09/06/2022: Benátky 2022 – obeťou

K dispozícii je 15 obrázkov. Potiahnutím doľava alebo doprava ich zobrazíte všetky.