Recenzia ‚The 355‘: Akčný film predstavuje veľké hviezdy pre to isté staré klišé tajných agentov

Ťažko povedať, či je cieľovým publikom filmu „The 355“ niekto, kto nikdy v živote nevidel thriller Formulaic International a bude skutočne prekvapený frustrujúco predvídateľnými „ups“ – alebo niekto, kto videl desiatky filmov Formulaic. International Thrillers And miernu podporu vám prinesie niekoľko začiarkavacích políčok vo vašom zozname klišé akčných filmov.

Tak či onak, tento hviezdny, sarkastický a inteligentný chrapúň je o dva kliknutia lepší ako „červený leták“, čo veľa neznamená. Celý film pôsobí, ako keby scenáristi dali dokopy scenáre k desiatkam podobných filmov tohto žánru, vložili ich do akéhosi softvérového mixéra – a dali dokopy veľkú riedku šťavu na príbeh.

Jeden z mojich obľúbených momentov prichádza, keď antihrdinov drží so zbraňou v ruke lepkavý obojstranný zloduch, ktorý od nich dostane, čo chce – a potom odíde so svojimi nahnevanými prisluhovačmi, namiesto toho, aby ich zlikvidoval. Samozrejme, ak áno, nemáme film.

Páčila sa mi aj scéna, v ktorej čisto ženský tím prežije trýznivé dobrodružstvo v Marakéši, odvezie sa nejakým druhom transportu do Šanghaja – a ženy si môžu okamžite obliecť šaty, vlasy a šaty na červený koberec. Make-up doplnený o drahokamy, ktoré boli oklamané, aby obsahovali sledovacie zariadenia, s cieľom infiltrovať sa na bohaté podujatie, kde sa desiatky najhľadanejších zločincov sveta budú uchádzať o jedinečné zariadenie, ktoré svojmu majiteľovi poskytne kompletné a absolútna moc nad… celým svetom! Chcel by som vidieť postupnosť, v ktorej tím získava úžasné šaty na mieru, super špionážne šperky atď. Je na to všetko v Šanghaji obchod?

OK Tu sa nadýchnime a vráťme sa na začiatok tohto sklamaného herca – a je to naozaj sklamanie, keďže režisérom je Simon Kinberg, ktorý bol scenáristom a/alebo producentom filmov ako „Pán a pani Smithovci“, „Sherlock Holmes“ a „The Martian“ a vedúca Jessica Chastain, Sebastian Stan, Lupita Nyong’o, Penelope Cruz, Diane Kruger a Van Bingbing majú veľmi talentované obsadenie.

READ  Pracovné, pobytové a služobné cesty pre občanov Spojeného kráľovstva na Slovensko od 1. januára 2021: čo sa zmenilo? Prisťahovalectvo

Chastain hrá Masona „Mace“ Browna, agenta CIA, ktorý sa spojí s kolegom Nickom Fowlerom (Stan) na tajnej misii vo Francúzsku, kde budú predstierať, že sú novomanželia z Iowy – no v skutočnosti sa stretnú s kolumbijským agentom Luisom Rojasom ( Edgar Ramirez) za výmenu: Rojas dostane 3 milióny dolárov v hotovosti, Mace a Nick získajú unikátne techno zariadenie – známe ako „drive“ – ktoré má prístup ku všetkému a všetkému v sieti a má nevystopovateľný hlavný kľúč, teda dáva Jeho vlastník má možnosť vypnúť mestá, havarovať lietadlá a získať prístup k jadrovým kódom, bla, bla, bla.

Ten pokles ide strašne! Prenasledovacia sekvencia a všeobecné prestrelky, ktoré nasledovali! Herci, vtipný personál, snímanie lokácií a optimalizácia CGI sa používajú na to, aby priniesli dobre spracované a úplne známe vzrušenie a husiu kožu! Predtým, ako budete môcť povedať „Bournova trilógia“, „Spy Game“, „Mission: Impossible“, „Safe House“ alebo „Salt“, je Mace v podozrení zo strany agentúry a musí ísť ROGUE, prípadne sa spojiť s:

• Jej stará priateľka Khadija (Lupita Nyong’o) je bývalá agentka MI6 a expertka na kybernetickú bezpečnosť.
  • Jej najnovšia nepriateľka, nemecká vrahyňa Marie Schmidt (Diane Kruger), ktorá má za sebou najbúrlivejšiu minulosť zo všetkých búrlivých, prenasleduje tieto postavy.
  • Kolumbijská agentka DNA menom Graciela (Penelope Cruz), psychiatrička bez skúseností v teréne.
  • Tajomný, brilantný a vražedný čínsky agent Lin Mi Sheng (Fan Bingbing).

Všetci sa rozhodli spolupracovať, aby zariadenie získali späť a udržali ho v bezpečí pred zlými ľuďmi, pretože ako nám už bolo povedané: „Ak sa tento disk dostane do nesprávnych rúk…“ len pre prípad, že by sme nepochopili, že zlé veci sa môže stať, ak sa toto zariadenie dostane do nesprávnych rúk.

„Jediný spôsob, ako niekedy niečo dosiahneme, je, ak sa spojíme!“ hovorí Khadija. „Nepriateľ môjho nepriateľa je môj priateľ.“

READ  Prekonajte horúčavy vo vodných parkoch na Slovensku (Amazing Slovakia - Travel Guide)

Prisahám, že som to už niekde počul – spolu s vetami ako:

„Dostali toto [device]Začali tretiu svetovú vojnu.“

„Daj si pauzu. Budeš to potrebovať.“

„Vystavujeme sa riziku, aby ostatní neboli.“

„Keď žiješ život v klamstvách, je ťažké vedieť, čo je pravda a čo nie.“

Nahrávanie času 2 hodiny 4 minúty, „355“ dostalo svoje meno podľa kódového mena špiónky počas americkej revolúcie. Vo filme sa nám to vysvetľuje – a keď sa film musí zastaviť, aby divákom povedal pôvod svojho názvu, buď sa príliš snaží, alebo nepracuje dostatočne tvrdo. Ale ako sme sa práve dozvedeli, keď žijete v klamstvách, oddýchnete si, budete to potrebovať a vystavíte sa riziku, že ostatní nie.