Recenzia 2021: Najhorúcejšie vesmírne príbehy roka

Rok 2021 bol veľkým rokom vesmírne novinky.

Od komerčných vesmírnych pretekov až po operácie červená planéta, prieskum vesmíru bol v centre pozornosti verejnosti.

Tu sú niektoré z hlavných bodov:

18. februára – Mars sonda NASA pristála na povrchu Marsu

dňa 18. februáraA agentúra NASA Piaty rover na Marse, Persevere, úspešne pristál na kráteri Jezero na Marse.

„Toto pristátie je jedným z kľúčových momentov pre NASA a Spojené štáty americké a globálny prieskum vesmíru – keď vieme, že sme na vrchole objavovania a naostrujeme si ceruzky, aby sme takpovediac prepísali učebnice,“ povedal administrátor Steve Gorczyk vyhlásenie. „Misia vytrvalosti z marca 2020 stelesňuje ducha nášho národa vytrvať aj v tých najťažších situáciách a inšpiruje a podporuje vedu a výskum.

19. apríla – Letel vrtuľník NASA Mars Creativity Helicopter

dňa 19. aprílaNASA sa opäť zapísala do histórie po tom, čo jej vrtuľník Ingenuity Mars dokončil svoj prvý poháňaný a riadený let na inej planéte.

Vrtuľník letel 30 sekúnd v plánovanej výške 10 stôp a vo vzduchu strávil 39 sekúnd.

Vrtuľník NASA Ingenuity Mars je tu zobrazený v detailnom zábere, ktorý nasnímal Mastcam-Z, dva páry kamier so zoomom na palube roveru Perseverance. Tento obrázok bol urobený 5. apríla, 45. marťanský deň alebo marťanský deň misie.
(Poďakovanie: NASA/JPL-Caltech/ASU)

NASA SPACECECRAFT TVORÍ HISTÓRIU, PRVÝ KRÁT SA OFICIÁLNE „DOTKNÚ“ SLNKA

„Creative uskutočnil svoj prvý let – prvý let motorového lietadla na inej planéte!“ V audio vysielaní NASA počul hlas riadenia letu.

8. máj – Čínska pomocná raketa spadla na Zem

Večer 8. mája a Hlavná fáza čínskeho posilňovača Long March 5B je späť zem Atmosféra, hor sa plesnivé ostrovy.

Po tom, čo správca NASA Bill Nelson a ďalší obvinili Peking z neuváženého konania, čínska vláda uviedla, že sa riadi inými štandardmi ako Spojené štáty a iné vesmírne programy.

READ  Grónske ľadovce sa topia päťkrát rýchlejšie ako pred 20 rokmi

„Sme ochotní spolupracovať s ďalšími krajinami vrátane Spojených štátov na posilnení spolupráce pri využívaní kozmického priestoru, ale tiež sme proti dvojitým štandardom v tejto otázke,“ povedala hovorkyňa ministerstva zahraničných vecí Hua Chunying.

Koncom mesiaca národ Prvá kozmická loď pristála na Marse na planéte a začal blúdiť po jej povrchu.

2. júna – NASA vybrala dve misie na štúdium Venuše

Dňa 2. júna Oznámila to NASA Vybrala si Dve nové misie na Venuši.

Misie VERITAS (Venus Emissivity, Radio Science, InSAR, Topography, Spectroscopy) a DAVINCI+ (Venus’s Deep Exploration of Noble Gases, Chemistry and Imaging) mapujú planétu najbližšie k Zemi a merajú jej atmosféru.

DAVINCI+ tiež určí, či má planéta oceán.

Očakáva sa, že bude spustený v časovom rámci od roku 2028 do roku 2030.

Ako posádka Apolla 8 doručí počas kľúčových narodenín posolstvo nádeje mimo tohto sveta

11. júla – Richard Branson dosiahol vesmír na palube raketovej lode Virgin Galactic

11. júla miliardár Richard Branson a piati z jeho členov posádky vypustený do vesmíru, poletí viac ako 53 míľ nad Zemou na poslednej testovacej misii pred začiatkom komerčných vesmírnych letov v novom roku.

Tento 71-ročný muž sa stal prvým človekom, ktorý vypustil vlastnú vesmírnu loď, O deväť dní porazil zakladateľa Blue Origin Jeffa Bezosa.

15. novembra – Medzinárodnú vesmírnu stanicu (ISS) ohrozil test ruských zbraní.

Dňa 15. novembra a Skúška ruských zbraní Vytvoril viac ako 1500 kusov vesmírneho odpadu, ktorý ohrozoval astronautov na palube Medzinárodnej vesmírnej stanice.

Nelson vtedy pre agentúru Associated Press povedal, že ho toto opatrenie „pobúrilo“ a že je „neuveriteľné, že ruská vláda“ vykoná test.

Minister zahraničných vecí Anthony Blinken uviedol, že test ohrozil aj satelity.

Ruskí predstavitelia obvinenia odmietli Minister obrany Sergej Šojgu uviedol, že útok bol vykonaný s „chirurgickou presnosťou“.

Astronauti teraz podľa Nelsona čelia štvornásobne väčšiemu riziku z vesmírneho odpadu.

14. december – Kozmická loď NASA sa prvýkrát „dotkla“ slnka

Dňa 14. decembra, kozmická loď sa prvýkrát dotkla Slnka.

KLIKNITE SEM PRE APLIKÁCIU FOX NEWS

NASA Parker Solar Probe preletela cez slnečnú korónu alebo hornú atmosféru a odobrala vzorky častíc a magnetických polí tam.

Vedci uviedli, že obnovenie údajov trvalo mesiace a potvrdenie ešte niekoľko mesiacov.

Parker – vypustený v roku 2018 – bol 8 miliónov míľ od stredu Slnka, keď prvýkrát prekročil hranicu medzi slnečnou atmosférou a vychádzajúcim slnečným vetrom.

Kozmická loď sa ponorila a vynorila z koróny najmenej trikrát.

Predbežné údaje naznačujú, že Parker sa tiež ponoril do koróny počas svojho priblíženia 9. augusta, ale vedci uviedli, že sú potrebné ďalšie analýzy.

Parker sa bude naďalej približovať k Slnku a ponárať sa hlbšie do koróny až do jej veľkej konečnej obežnej dráhy v roku 2025.

K tejto správe prispela agentúra Associated Press.