Mentálny efekt zmeny času

Tento víkend je čas „ustúpiť“, keďže oslavujeme Koniec letného času.

A hoci sa mnohí tešia na tú hodinu spánku navyše v sobotu večer, pre niektorých môže byť tento prechod náročný. Odborníci tvrdia, že pochopenie psychológie za zmenou času a toho, ako nás ovplyvňuje, môže uľahčiť adaptáciu.

Otočenie hodín o hodinu dozadu môže zvýšiť riziko sezónnej afektívnej poruchy, známej aj ako „SAD“.

“Keď dôjde k posunu v ročnom období a dosiahneme denné svetlo, naše telá sa snažia adaptovať,” povedala doktorka Susan Albers, klinická psychologička z Cleveland Clinic.

Podľa Albersa príznaky sezónnej afektívnej poruchy zahŕňajú pocity depresie, stiahnutia sa, nedostatok motivácie a snahu sústrediť sa, ako aj zmeny v spánkových a stravovacích návykoch.

inzerát

“SAD je často spôsobený zmenami nášho cirkadiánneho rytmu, prirodzených vnútorných hodín, ktoré riadia náš spánok, náladu a chuť do jedla,” povedal Albers.

Súvisiace: Letný čas: Ako si udržať náskok pred zdravotnými rizikami a hladko sa adaptovať

Keďže v zimných mesiacoch je málo slnka, najmä tu v Michigane, Albers hovorí, že je dôležité, aby sa ľudia ubezpečili, že majú dostatok vitamínu D. Alternatívne zdroje vitamínu D zahŕňajú potraviny, doplnky a dokonca aj lampy na svetelnú terapiu.

Nedávna štúdia zistila, že 61 % účastníkov, ktorí používali lampy na svetelnú terapiu počas štyroch týždňov, zaznamenalo zníženie symptómov sezónnej afektívnej poruchy.

Iné opatrenia, ako je cvičenie, zdravá výživa a rozvoj dennej rutiny, môžu pomôcť znížiť príznaky sezónnej afektívnej poruchy.

inzerát

“Dodržiavanie rutiny je kľúčom k vysporiadaniu sa so sezónnou afektívnou poruchou,” povedal Albers. “Každú noc chodiť spať v rovnakom čase a vstávať každé ráno v rovnakom čase – naše telá majú radi konzistenciu a rutinu.”

Je tiež dôležité ísť von, keď je prirodzené svetlo, aby sa vaše telesné hodiny mohli resetovať.

READ  Zvláštna škvrnitá kovová hviezda víri z Mliečnej dráhy rýchlosťou 2 milióny míľ za hodinu

Doktor Albers hovorí, že ak sa vaše príznaky nezlepšia, určite sa obráťte na svojho lekára alebo odborníka na duševné zdravie so žiadosťou o podporu.

viac: Koniec letného času znamená, že zima je na obzore

Copyright 2021 by WDIV ClickOnDetroit – Všetky práva vyhradené.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *