Dokument o výskume umelej inteligencie bol skutočný. Nie je „spoluautorom“

Getty Images

David Cox, významný pridružený riaditeľ Umela inteligencia Laboratórium v ​​Cambridge v štáte Massachusetts robilo prieskum Online bibliografia počítačových vied V decembri, keď si všimol niečo zvláštne – jeho meno bolo uvedené ako autor spolu s tromi výskumníkmi v Číne, ktoré nepoznal v dvoch dokumentoch, ktoré nepoznal.

Spočiatku z toho veľa nemyslel. Coxovo meno nie je nezvyčajné, a preto si myslel, že by mal existovať ďalší David Cox, ktorý by sa venoval výskumu AI. „Potom som otvoril PDF a uvidel som svoj obrázok ohliadajúci sa späť,“ Cox Hovorí. „Bolo to neuveriteľné.“

Nie je jasné, aký prevládajúci je tento typ akademických podvodov alebo prečo niekto uviedol ako spoluautora osobu, ktorá sa nezúčastňuje na výskume. Kontrolou ďalších článkov od tých istých čínskych autorov WIRED našiel tretí príklad, v ktorom bola pod fiktívnym menom uvedená fotografia a biografia výskumného pracovníka MIT.

Cox tvrdí, že to môže byť pokus o zvýšenie publikačných možností alebo získanie akademického postavenia. Tvrdí, že počul fámy o tom, že akademici v Číne dostávajú peňažnú odmenu za vysielanie u vedcov z prestížnych západných inštitúcií.

Nech už je dôvod akýkoľvek, podľa Coxa a ďalších upozorňuje na slabiny v akademickom vydávaní. Odzrkadľuje to tiež širší nedostatok noriem okolo publikovania výskumu v oblasti umelej inteligencie a počítačovej vedy, pretože veľa výskumných prác je publikovaných online bez predchádzajúceho preskúmania.

„Tieto veci by neboli veľmi škodlivé, ak by neohrozili dôveru verejnosti v peer review,“ hovorí Cox. „To by sa nemalo stať.“

Cox, ktorý beží MIT-IBM Watson AI Lab„Spolupráca, ktorá skúma kľúčové výzvy umelej inteligencie, a bola pripísaná ako autorka dvoch výskumných prác v špecializovanom časopise Klastrové výpočty. Jeden príspevok sa týka prof Strojové učenie Spôsob ochrany mobilných sietí pred kybernetickými útokmi; Identifikoval posledný sieťový diagram pre inteligentný dopravný systém v Macau.

READ  Will Axiom Space provide an alternative to a commercial space station for NASA's International Space Station?

Príspevok identifikovaný spoločnosťou WIRED o ďalšom projekte inteligentnej prepravy je uvedený pod menom jedného z autorov „Bill Franks“ a údajne je profesorom na katedre elektrotechniky na Massachusetts Institute of Technology. V odbore elektrotechniky na Massachusettskom technologickom inštitúte nie je Bill Franks. Príspevok, ktorý sa objavil v IEEE Transactions on Industrial Informatics, ukázal životopis a fotografiu skutočného profesora na MIT, Saman AmarasingiVedľa falošného mena. Spoločnosť Amarasinghe nereagovala na e-mailové žiadosti o komentár a hovorca MIT.

„Predmetný článok bol stiahnutý.“

Tieto tri príspevky boli medzičasom stiahnuté a vydavatelia tvrdia, že ich vyšetrujú. Cox ale zúril, že by časopisy vydávali predovšetkým niečo zjavne falošné. Tvrdí, že IEEE sa rýchlo vrátilo k papierovému zoznamu Billa Franksa.

„Naše vyšetrovanie našlo dôkazy o porušení politík IEEE a v súlade s našimi redakčnými postupmi bol predmetný článok stiahnutý,“ hovorí Monica Stickell, riaditeľka korporátnej komunikácie a marketingu značky IEEE.

Cox však tvrdí, že až keď pohrozil právnymi krokmi, Springer Nature, vydavateľ spoločnosti Cluster Computing, odstránil jeho meno z týchto dvoch článkov a vydal žiadosť o stiahnutie. Bolo mu povedané, že časopis dostal e-mail s potvrdením, že je autorom, aj keď bol zaslaný prostredníctvom adresy Hotmail.

„Hlavnou výzvou, ktorej čelíme, je to, že publikovanie je celé desaťročia založené na dôvere,“ hovorí Susan Farley, riaditeľka integrácie výskumu v spoločnosti Springer Nature. Bohužiaľ sa ukázalo, že existujú aj jednotlivci a skupiny, ktoré majú v úmysle túto dôveru oklamať a zneužiť, a to okrem prípadov, keď dôjde k chybám a úplným nedorozumeniam.

Farley hovorí, že akademici niekedy nepoužívajú firemnú e-mailovú adresu. V takom prípade sa vynakladá úsilie na zabezpečenie legitímnosti názvu a autora.

mne Sledujte späťWebová stránka, ktorá sleduje prípady akademických podvodov. Jeden z čínskych autorov, Daming Li, výskumný pracovník na univerzite v Macau, obvinil mladšieho autora Xiang Yao, ktorý je členom vedecko-technického rozvoja Zhuhai Da Hengqin. Li pre príspevok uviedol, že Yao pridal Coxovo meno po „vypočutí jeho dobrých nápadov“ a uviedol, že výskumníka prepustili. Li a Yao neodpovedali na e-mailové žiadosti o komentár.

READ  Po ukončení testu horúcim ohňom SLS sa NASA a Boeing pokúsia znova

Ruexu JiaUCSD, profesor na Kalifornskej univerzite v San Diegu, ktorý študoval na čínskej akademickej pôde, tvrdí, že autori možno chceli „sfalšovať určitú medzinárodnú spoluprácu, ktorú univerzity často odporúčajú“.

Vytvorte vzhľad vedeckého dialógu

V predchádzajúcom príklade akademických podvodov Viac ako 1000 listov Podľa informácií Retraction Watch bola stiahnutá v rokoch 2012 až 2015, pretože jeden alebo viac recenzentov sa ukázalo ako falošná.

Cox hovorí, že incident ukazuje, ako zle je kvalita niektorých akademicky publikovaných prác. Svojím spôsobom hovorí: „Myslím si, že sa mi stalo, že systém funguje„ tak, ako má. “Všetko je to o vykonštruovaní vzhľadu akademického dialógu.“

Brent HechtVedec spoločnosti Microsoft a Northwestern University, ktorý sa zameriava na etické problémy počítačovej vedy, tvrdí, že laxný prístup je širší. Mnoho článkov je publikovaných prvýkrát bez vzájomného hodnotenia arXiv, Server, na ktorom môžu výskumníci čítať najnovšie diela. Poznamenáva, že bez partnerského preskúmania môže združenie autorov v týchto dokumentoch slúžiť ako náhrada legitimity a kvality. „Veda pracuje na ekonomike úveru, takže keď je kredit pridelený alebo získaný nesprávne, každý stráca,“ hovorí Hecht.

Tento príbeh sa pôvodne objavil wired.com.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *