Dietológ Pooja Mikhija vám ukáže, ako jesť jedlá v správnom poradí

Vždy nám bolo povedané, že zdravé stravovanie je možno najdôležitejším aspektom udržania sa fit. Výhody vyváženej stravy a primeraného pohybu obšírne vysvetlili odborníci z celého sveta. Vedeli ste však, že poradie, v ktorom jete jedlo na tanieri, môže mať vplyv aj na vaše zdravie? Dietologička Pooja Mikheja zdôraznila túto tému vo svojej časovej osi sociálnych médií. V Instagram Reels vysvetlila, prečo by ste mali najskôr jesť zeleninu a bielkoviny a až potom sacharidy. V Instagram Reels sa objaví dietológ s tanierom plným rôznych živín, ktoré sú potrebné na prípravu vyváženého jedla.

Jedlo Pooja Mukhija obsahuje nakrájanú zeleninu vrátane paradajok, zeleniny, chapati, misky dalu, ryže a dvoch karí. Pooja nám ukázal, že poradie, v akom tieto potraviny jete alebo si ich skôr dávate do úst, môže mať vplyv na váš vek, telesnú hmotnosť a tiež hormóny.

(Prečítajte si tiež: Sacharidy nie sú zlé: 5 zŕn, ktoré si môžete vychutnať každý deň Rotis)

V podrobnom komentári som uviedol, že v novej štúdii výskumníci z Weill Cornell Medical College v New York City, NY, zistili, že poradie, v ktorom sa konzumujú rôzne druhy potravín, má významný vplyv na hladinu glukózy a inzulínu po jedle. u obéznych ľudí.

Vysvetlila tiež, že keď sa zelenina a bielkoviny jedli pred sacharidmi, vedci zistili, že hladiny glukózy boli o 29 %, 37 % a 17 % nižšie v 30, 60 a 120-minútových testoch v porovnaní s tým, keď boli sacharidy zjedené ako prvé. Zistilo sa tiež, že inzulín bol výrazne nižší, keď účastníci jedli najskôr zeleninu a bielkoviny.

Keď hovorila o zvyku jesť zeleninu a bielkoviny ako prvé, povedala: „S istým spôsobom dávame sacharidy. Sploštujeme glukózo-inzulínovú krivku tým, že najskôr používame vlákninu, aby sme spomalili vyprázdňovanie žalúdka, a tak znížili výkyvy cukru.“

READ  Problém s netesnou toaletou SpaceX prinúti astronautov používať náhradnú „spodnú bielizeň“

Pooja dodal, že tak môže mať človek lepšiu hormonálnu rovnováhu, zlepšiť plodnosť, znížiť chuť do jedla, zlepšiť pleť, znížiť zápal, spomaliť starnutie a znížiť riziko chorôb.

pozri sa:

S týmto hackom si vychutnáte jedlo v správnom poradí pre lepšie zdravie. Pooja Mikheja to nazval „Správne jesť, jesť dobre a jesť inteligentne“.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *