Age of Empires 4 recenzia: Oživenie lesku série RTS

Ak to teda budete môcť hrať bezpečne v strategickej hre v reálnom čase do roku 2021, potom vek impérií 4 Hraj to bezpečne. Nová hra od Relic Studios, ktorá nahrádza predchádzajúceho franšízového vývojára Ensemble, vyzerá veľmi ako moderný remake hry. vek impérií 2 Od pokračovania po tretiu hru v sérii. Ukazuje sa však, že aktualizácia 20-ročnej klasiky je v skutočnosti celkom dobrý nápad.

v AoE 4Hráči si vyberú jednu z ôsmich civilizácií, ktoré budú v hre hrať. vek impérií 3 Séria sa presunula do koloniálnej éry, ale AoE 4 Vracia sa do stredoveku – rovnako ako v druhej hre. Každá civilizácia má svoje vlastné odmeny a niekoľko unikátnych budov a jednotiek, ktoré môžu hráči postaviť. Všetci začali s centrom mesta a šiestimi dedinčanmi (z troch v vek impérií 2), s cieľom vybudovať prosperujúce mesto, s vlastným hospodárstvom a, samozrejme, s vlastnou armádou. Hlavnou atrakciou hry je jej konkurenčný režim, ktorý zahŕňa duely, tímové hry alebo bezplatnú vojnu s inými civilizáciami, pričom všetky je možné hrať offline proti AI alebo online s inými hráčmi.

Aby mohli hráči budovať svoje mestá a armády, musia zbierať zdroje, stavať budovy a vytvárať jednotlivé bojové jednotky, pričom sa musia pokúsiť zmocniť sa vojakov svojho nepriateľa. Hráči môžu tiež vylepšiť technológiu svojich miest a armád vybudovaním špeciálnych orientačných bodov, ktoré ich prenesú do novej historickej éry so štyrmi míľnikmi na postup. Budovať svoje mestá a ich technológie je dôležité, ale chlebom v Age of Empires boli vždy armády a boj.

Každá civilizácia má prístup k základným jednotkám, ktoré tvoria peknú trojicu počítadiel: Anti-Spear Cavalry, Anti-Cavalry Archers a Anti-Cavalry Archers. Tento základný predpoklad bol vyvrátený priamo z vek impérií 2 (a technicky skutočný život), ale boj, ako väčšina vecí, je o niečo jednoduchší AoE 4. Napríklad strelci v vek impérií 4 Vždy trafia svoje ciele. Aj keď to bola aktualizácia pre lukostrelcov, mohli nakoniec vstúpiť AoE 2Väčšina malých šarvátok v starej hre zahŕňala pohyb jednotiek, aby sa vyhli šípom, niečo AoE 4 Úplne odstráni.

Toto zjednodušenie sa netýka iba boja. Mnoho malých problémov, ktoré bývali súčasťou chaotického riadenia mesta AoE 2 Z novšej hry sú preč. Hráči už nemusia presádzať svoje farmy, pretože ich dedinčania starajú a dedinčania si len málokedy stoja v ceste a často idú okolo seba, čo robí ich správu menej náročnou. Kým vek impérií 4 Je to stále komplexná hra a jej zložitosť pochádza skôr z rozhodovania a stratégie, než z náročných mechanických hier.

Civilizácie sa tu od seba líšia viac, ako bývali vek impérií 2 – Aj keď sa posledný zápas tak ďaleko nedostane AoE 3, ktorá dala každej civilizácii radikálne odlišné jednotky a rôzne ekonomické štýly hry, často prostredníctvom výberu orientačných bodov, ktoré si v každom veku vybudujete.

Armáda pohybujúca sa v divočine

AoE 4 Predstavuje tiež niekoľko veľkých zvratov vo vzorci budovania základne, ktorý umožňuje väčšiu kreativitu. AoE 2 Hráči implicitne podporujú konkrétne návrhy miest, pretože budovy môžu okolo základne vytvárať dočasné múry. v AoE 4, Moduly sa môžu pohybovať po budovách bez ohľadu na to, ako blízko sú k sebe, čo umožňuje väčšiu voľnosť pri navrhovaní. Hra tiež ponúka nadšencov na výrobu štruktúr v závislosti od iných budov v okolí; Tieto bonusy sa zvyčajne líšia od frakcie k frakcii, čo pomáha cítiť sa jedinečne v mestskom dizajne. To umožňuje hráčom doladiť svoje základne a nejako rozpoznať, kde stavali AoE 2 stačí poškriabať povrch a vek impérií 3 Väčšinou opustený.

Na trvalosti vášho mesta v každom zápase prispieva aj fakt, že obrany v tejto hre sú oveľa silnejšie, než kedykoľvek v sérii. Aj keď múry vo veku ríš vždy existovali, AoE 4Kamenné múry boli prerezané nad svojimi predchodcami. Nové kamenné múry môžu byť zničené iba obliehacími zbraňami a nie pravidelnými vojakmi. Pechotné jednotky môžu samy vytvárať primitívne barany – akonáhle sa ich pokúsite vylepšiť -, ale to stále znamená, že obliehanie si vyžaduje oveľa viac plánovania a investovania zdrojov, než na aké sú zvyknutí. Navyše, lukostrelci môžu teraz stáť na kamenných múroch, aby získali malé zvýšenie výkonu.

Mimo základného režimu pre viacerých hráčov vek impérií 4 Má tiež vynikajúci režim pre jedného hráča, ktorý ponúka štyri rôzne historické kampane. Títo hráči si obliekli historické generály a armády zo štyroch rôznych civilizácií v štyroch definujúcich obdobiach histórie: Angličania v čase chaosu, Mongoli pri dobývaní Ruska a Číny, Rusi so vzostupom Moskvy a Francúzi keď sa stretávajú s Angličanmi v storočnej vojne.

Vybudujte základňu pre výrobu vojakov, kavalérie a delostrelectva

Každá kampaň obsahuje niekoľko misií a každá misia začína nádherne vykresleným a niekedy aj zopakovaným historickým príbehom, ktorý načrtáva politickú a taktickú fázu bitky, ktorú sa chystáte zviesť. Tieto scény sú hitom pre fanúšikov histórie a napriek tomu, že z vás neurobia odborníka na anglické občianske vojny, pomôžu každej novej misii cítiť sa ako dôležitá súčasť širšieho príbehu.

Samotné misie sú pomerne rozmanité a dostávajú vás do bezkonkurenčných situácií v štandardných zápasoch Age of Empires proti ľuďom alebo umelej inteligencii. Budete čeliť konkrétnym výzvam, ako je napríklad požiadavka použiť konkrétny súbor jednotiek na odstránenie nepriateľa alebo viesť malú silu v obrane mohutnej pevnosti pred postupujúcou nepriateľskou armádou. Každý scenár končí zabitím všetkých zostávajúcich nepriateľov, čo môže spôsobiť, že sa niekoľko misií bude podobať na koniec, ale všetko vedie k tomu, že je vzrušujúci a odlišný od štandardných zápasov pre viacerých hráčov.

Za 16 rokov od poslednej „novej“ hry Age of Empires sa videohry veľmi zmenili vek impérií 4Spoločnosť Relic dokázala uspokojiť potreby moderných hráčov bez toho, aby stratila ducha série. Hra oživuje a obnovuje skvelú hru pre viacerých hráčov Age of Empires nie prostredníctvom základných zmien, ale prostredníctvom šikovných úprav starších systémov. Tieto drobné aktualizácie môžu trvať dlho vek impérií 2 Fanúšikovia, ale sú dôležitým a vítaným doplnkom série AoE 4 Cíti sa ako prvá veľká rozpočtová moderná RTS od tej doby Starcraft 2.

vek impérií 4 Vyjde 28. októbra na Steam a Xbox Game Pass pre PC. Hra bola skontrolovaná pomocou demo kódu na stiahnutie, ktorý poskytla spoločnosť Microsoft. Spoločnosť Vox Media má partnerské partnerstvá. Tieto nemajú vplyv na redakčný obsah, aj keď spoločnosť Vox Media môže získavať provízie za produkty zakúpené prostredníctvom prepojení s pobočkami. môžeš nájsť Ďalšie informácie o etických zásadách spoločnosti Polygon nájdete tu.

READ  Pripravte sa na doplnenie zásob PS5 dnes vo Walmarte tu